اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تاکید پامپئو بر عزم آمریکا برای تقویت روابط با کشورهای آفریقایی

وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در پایتخت اتیوپی به سخنرانی درباره پتانسیل بالای اقتصادی کشورهای آفریقایی پرداخت.

تاکید پامپئو بر عزم آمریکا برای تقویت روابط با کشورهای آفریقایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که در ادامه سفر دوره‌ای خود به چند کشور آفریقایی در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی حضور دارد، امروز چهارشنبه سخنرانی کرده است.

این مقام ارشد دولت «دونالد ترامپ»  در ابتدا از مقام‌های اتیوپی به خاطر میزبانی از او و همسرش در جریان این سفر تشکر کرد. وزیر خارجه آمریکا از پتانسیل بالای اقتصادی کشورهای آفریقایی به ویژه اتیوپی سخن گفت و همچنین از عزم واشنگتن واشنگتن تقویت روابط با آفریقا حرف زد.

وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود، بر آمادگی دولت و شرکت‌های آمریکایی برای تقویت روابط تجاری با کشوهای آفریقایی به منظور اطمینان از یک آینده روشن برای مردم این کشورها تاکید کرده است.

تاکیدهای مکرر پامپئو درباره آمادگی آمریکا برای کمک به تقویت روابط با کشورهای آفریقایی در شرایطی مطرح شده که دولت ترامپ اخیرا علیه چند کشور آفریقایی شامل اریتره، نیجریه، سودان و تانزانیا محدودیت‌هایی جهت سفر به آمریکا وضع کرده است (جزئیات بیشتر).

وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر به اتیوپی، به دو کشور سنگال و آنگولا رفته و با مقام‌های این دو کشور آفریقایی دیدار کرده بود.

پامپئو در روزهای اخیر بارها علیه حضور شرکت‌های چینی در کشورهای مختلف به ویژه در آفریقا و اروپا موضعگیری کرده بود تا جایی که وزیر خارجه چین به این اظهارات واکنش نشان داده و ادعاهای واشنگتن درباره استفاده پکن از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی برای اقدامات اطلاعاتی را دروغ خوانده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول