اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سازمان ملل متحد: تغییرات آب و هوایی تهدید جدی برای کودکان است

سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی و یونیسف در گزارشی تاکید کرده اند که تغییرات آب و هوایی تهدید جدی برای کودکان ونوجوانان است و هیچ کشوری اقدام جدی در این زمینه نکرده است.

سازمان ملل متحد: تغییرات آب و هوایی تهدید جدی برای کودکان است

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از دویچه‌له، سازمان ملل متحد اعلام کرد: تغییرات آب و هوایی تهدیدی جدی برای آینده کودکانی است که در این کره خاکی زندگی می‌کنند. در گزارش مشترکی که توسط سازمان بهداشت جهانی یونیسف و دلنست منتشر شده، تأکید شده است که هیچ کشوری در جهان اقدام کافی برای حفاظت کودکان از تأثیرات آب و هوایی انجام نداده است. 

در گزارش سازمان ملل متحد تأکید شده که آینده هر کودکی در جهان در خطر جدی قرار گرفته، چرا که کشورهای جهان هنوز نتوانسته‌اند اقدام جدی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام دهند و یک محیط مطمئن و سالم را برای انسان‌ها رقم بزنند. 

در گزارشی که توسط 40 کارشناس حوزه کودک و نوجوان نوشته شده، تأکید شده است که تغییرات آب و هوایی، تغییرات اکولوژیکی، مهاجرت، تنش‌ها، نابرابری و رقابت برای کسب ثروت تهدید جدی‌ای برای سلامتی و آینده کودکان در هر کشوری تبدیل شده است.

در گزارش مشترک سازمان بهداشت جهانی، یونسف و ژورنال پزشکی دلنست تأکید شده است؛ کودکانی که در کشورهای ثروتمند زندگی می‌‌کنند شانس بیشتری برای زنده ماندن در شرایط مطلوب زندگی دارند اما همان کشورها متأسفانه مهمترین منتشرکننده کربن در محیط زیست هستند که تهدیدی برای سلامت همین کودکان در آینده است. 

هلن کلارک نخست‌وزیر پیشین نیوزلند تأکید می‌کند که کشورها باید رویکرد خودشان را نسبت به تغییرات آب و هوایی و همچنین سلامت کودکان و نوجوانان تغییر دهند تا مطمئن شویم نه تنها امروز توان مراقبت از آنها راداریم، بلکه جهانی را که قرار است در آینده دراختیار آنها بگذاریم محیطی سالم و امن خواهد بود. 

این گزارش همچنین به تهدیدهایی که کودکان در معرض آن قرار گرفته‌اند اشاره می‌کند که از آن جمله غذای ناسالم و تبلیغات گسترده اینگونه غذای ناسالم، چاقی و استفاده بیش از اندازه شکر بین کودکان از آن جمله است. 

در این گزارش اشاره می‌شود که تعداد کودکان و نوجوانان چاق 10 برابر شده و از 11 میلیون نفر در سال سال 1975 به رقم 124 میلیون نفر در سال 2016 رسیده است. 

همچنین کودکانی که در معرض تبلیغات محصولاتی مانند الکل، سیگار و قمار قرار می گیرند در حقیقت آنها به استفاده از این‌گونه موارد بیشتر تشویق می‌شوند. 

در این گزارش تأکید شده است که برای حفاظت کره زمین از خطرات آینده و اطمینان از اینکه می‌توانیم محیط امن و سالم را تدارک ببینیم، باید زندگی سالمی را برای نسل آینده باقی بگذاریم. کودکان در مرکز توجه این جهان باید باشند و به نیازها و حقوق آنها باید احترام گذاشته شود. 

براساس تحقیقی که پایگاه خبری «فیز» منتشر کره، تغییرات آب و هوایی می‌تواند میزان بارش‌ها را به شدت کاهش دهد و در کمربند باران‌های حاره‌ای به شدت تأثیرگذار باشد. کمربند بارش‌های حاره‌ای موجب باران‌های تابستانی برای میلیاردها نفر می‌شود که با تغییرات آب و هوایی کاهش خواهد یافت. نتیجه این خشکسالی‌ها باعث ناآرامی‌های اجتماعی،‌ مهاجرت‌های گسترده و بویژه در مناطقی مانند آمریکای مرکزی و منطقه صحرای آفریقا خواهد بود. 

در کار تحقیقی که با مطالعه الگوهای بارش گذشته انجام شده، هشدار داده‌اند که بحران جدی در کمربند بارش‌های حاره‌ای به وقوع خواهد پیوست. 

تحقیقی هم که در دانشگاه نیومکزیک صورت گرفته، کاهش بارش‌ها بیشتر در نتیجه افزایش دمای کره زمین صورت می‌گیرد. براساس آمارها سالانه دمای کره زمین افزایش می‌یابد و این باعث توسعه خشکسالی و کاهش بارش‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول