اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برخی جریانات با عملکرد خود مردم را ناامید کردند/ نقش جنبش دانشجویی در انتخابات

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: متأسفانه برخی از جریانات هم در دوره‌هایی مردم را بازی داده‌اند و عملکرد آنها موجب شده تا مردم ناامید شوند.

برخی جریانات با عملکرد خود مردم را ناامید کردند/ نقش جنبش دانشجویی در انتخابات

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، متین فارابی عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در نشست «جنبش دانشجویی و انتخابات مجلس یازدهم» که در این خبرگزاری برگزار شد، گفت: در 3 هفته گذشته ما جلسات متعددی با کاندیداهای انتخابات مجلس داشتیم و عمده سوالی که دانشجویان و حاضران از کاندیدا داشتند این بود که چرا ما اصلا باید رأی بدهیم.

وی تأکید کرد:  به نظر بنده با توجه به مباحثی که مطرح شد، مردم امروز اقبال آن چنانی به  مسئولان و نمایندگانی که عملکرد مثبتی نداشتند و امروز کاندید شده‌اند، ندارند.

فارابی تصریح کرد: مردم امروز می‌گویند ما 2 دوره مثلا به فلان افراد رأی دادیم ولی کاری نکرده‌اند و به جای اینکه وکیل ملت باشند وکیل دولت و یکسری نهاد‌ها و... شدند و وکالتی برای مردم نداشتند.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی خاطرنشان کرد: در همین راستا، یکی از وظایف جنبش دانشجویی این است که کاندیداها را پای میز سؤال بکشاند و از آنها سوال کند که چه برنامه‌ای دارند و چرا در انتخابات شرکت کردند و اینکه برتری خود را نسبت به بقیه در چه می‌دانند و مشکلات اصلی کشور به نظر آنها چیست؟

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی تأکید کرد: ما در این رابطه با نامزدهای مختلف جلسه داشتیم. وقتی از برخی از اینها می‌پرسیدیم برنامه شما برای ورود به مجلس چیست می‌گفتند هنوز جزئیات مشخص نیست و یا اینکه اگر جزئیات را بگوییم افرادی که منفعت دارند، نمی‌گذارند ما رأی بیاوریم.

وی تأکید کرد: این قابل درک نیست که یک نفر هنوز نماینده نشده به دنبال این است که به خاطر منافع دیگران سکوت می‌کند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: برداشتی که بنده نسبت به برخی از کاندیداها داشتم این بود که خیلی برنامه مشخصی ندارند. گاهی لیست‌هایی دیده شد که افراد با سلایق مختلف در آن حضور داشتند و وقتی می‌پرسیدیم که عوامل وحدت شما چه بوده است، یکسری کلیات را مطرح می‌کردند که اصلاً از عوامل وحدت نبود.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواهی دانشجویی با انتقاد از برخی رفتارهای انتخاباتی تصریح کرد: خروجی برخی از اتفاقات این می‌شود که یک احساس خموشی در میان مردم در ایام انتخابات دیده می‌شود.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: تا زمانی که در سازوکارها مردم نادیده گرفته شوند، انتخابات پرشور نخواهد شد. ما نیاز داریم شیوه سیاست‌ورزی را تغییر دهیم تا بتوانیم بدنه مردم را درگیر کنیم و وظیفه جنبش دانشجویی این است که به عنوان بخشی از مردم کار را به دست بگیرد ولی گاهی می‌بینیم که جنبش دانشجویی منفعل‌تر است.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواهی دانشجویی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که برخی می‌گویند نمی‌خواهیم رأی بدهیم این است که نقشی برای خودشان نمی‌بینند و متأسفانه برخی از جریانات هم در دوره‌هایی مردم را بازی داده‌اند و عملکرد آنها موجب شده تا مردم ناامید شوند.

وی گفت: اینجا است که ما باید یک تعریف داشته باشیم و بگوییم که نقش مردم قبل و بعد از انتخابات چیست و باید گفته شود که مردم چگونه باید با نمایندگانی که دروغ می‌گویند و وعده‌های پوچ می‌دهند برخورد کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول