اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بهره‌مندی 7 میلیون نفر از روستائیان کشور از منابع آبی پایدار

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور گفت: بیش از 7 میلیون نفر از روستائیان در کشور از نعمت منابع آبی پایدار بهره مند هستند

بهره‌مندی 7 میلیون نفر از روستائیان کشور از منابع آبی پایدار

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شاهین پاکرو صبح امروز در آیین معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار کرد: رسالت اصلی شرکت آب و فاضلاب تامین آب پایدار است که طی چندسال اخیر برنامه ریزی‌های جامعی در شهر و روستاهای کشور در راستای تامین منابع آبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی جز شرکت‌های برتر کشور و آب و فاضلاب روستایی استان نیز همواره رتبه‌های نخست تا پنجم کشوری را کسب کرده است.
وی افزود: این موفقیت نشان دهنده برنامه ریزی دقیق و ساختار مناسب نیروی انسانی این شرکت است که علاوه بر مباحث کمی، کیفیت و ارائه خدمات مطلوب را در اولویت اقدامات خود قرار می‌دهد.
پاکرو با بیان اینکه به واسطه اقدامات انجام شده در این حوزه، رضایت‌مندی مناسبی بین مردم ایجاد شده است، تصریح کرد: تامین منابع آبی پایدار به  لحاظ کمی و کیفی، مبتنی برجمعیت‌های مستقر در شهر و روستا بوده است و با توجه به اینکه این شرکت از منابع دولت بهره گیری می‌کند اما خوشبختانه وجوه اجرایی خدمات در حوزه شرکت آبفا شناسایی و اکنون از منابع غیردولتی نیز بهره گیری می‌شود.

وی بیان داشت: توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی  وام‌های مختلف در راستای تامین منابع آبی پایدار بیش از 8 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه تامین آب، برق،  مخابرات، گاز و .‌‌..  به روستاها اقدامات مناسبی توسط جهادسازندگی وقت انجام شد اما متاسفانه به واسطه خشکسالی بسیاری از منابع آبی با مشکلاتی مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ برای جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر از منابع وجوه عمرانی، طرح‌های تامین آب پایدار ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اهمیت تامین منابع آبی، بیش از 7 میلیون نفر از روستائیان در کشور از نعمت منابع آبی پایدار بهره مند هستند و پیش بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم به مرز 10 میلیون نفر برسد.

 ۱۰۰ درصد شهر اراک به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: یکپارچه شدن دو شرکت آبفای شهری و روستایی موجب انسجام بخشی و ارائه خدمات مطلوب به مشترکان می‌شود.

سعید فرخی افزود: دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب و برق با وجود مشکلات و کمبودهایی که در کشور بوده، کمترین تنش را داشته‌اند که این مهم ماحصل تلاش نیروهای  مجرب و متخصص این شرکت است.

 وی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد شهر اراک به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل شده که این موفقیت با وجود معابر کوچک در برخی مناطق شهر اراک ارزشمند است.

بهره‌مندی 85 درصد جمعیت روستایی استان از آب بهداشتی

مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی نیز گفت: ۷۷ درصد جمعیت شهری و ۲۳ درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش خدمات آبفا قرار دارند.

یوسف عرفانی نسب افزود: نسبت بهره‌مندی جمعیت روستایی استان مرکزی از آب شرب بهداشتی ۸۵ درصد است درحالی که میانگین کشوری ۷۵ درصد تعیین شده است.
انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول