اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

فعالیت رسمی مجمع فعالان دیجیتال کودک و نوجوان آغاز شد

همزمان با نمایشگاه توسعه کسب و کارهای دیجیتال کودک و نوجوان، فعالیت رسمی مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان آغاز شد.

فعالیت رسمی مجمع فعالان دیجیتال کودک و نوجوان آغاز شد

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان که تشکلی رسمی با مجوز وزارت ارشاد بوده با هدف همگرایی تولید کنندگان محتوای دیجیتال تشکیل شده است تا بتواند بازار فعالیت های حوزه محتوای دیجتال کودک و نوجوان را توسعه بدهد و از حقوق اعضا حمایت کند.

بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه ویژه نسبت به حوزه کودک و ضرورت توجه به تولید محتوای مجازی و با در نظر گرفتن سطح آسیب پذیری کودکان در فضای مجازی این مجمع تلاش دارد مشکلات توسعه‌ی این بازار را شناسایی و موانع موجود را رفع کند.

اهداف کلان این مجمع شامل تلاش برای ایجاد فرصت برابر در بهره‌برداری از فضای رسانه ملی برای همه ناشران دیجیتال و رفع انحصارگرایی از بازار نشر دیجیتال کودک،‌ جذب فرصت‌ها و حمایت‌های دولتی در ایجاد فضای بازاریابی برای محصولات فاخر دیجیتال با تبیین و اطلاع‌رسانی شاخص‌های مربوطه به فعالان عضو مجمع، تلاش و رایزنی در جهت ظرفیت سازی و توسعه بازار محصولات دیجیتال فارسی به سایر کشورهای فارسی زبان، ظرفیت سازی برای نقش آفرینی در توسعه و حمایت از تولید و ترویج کنترل شده محصولات دیجیتال در حوزه آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان است.

از دیگر اهداف کلان این مجمع می‌توان به ایفای نقش مؤثر در ارزیابی و تأیید صلاحیت رسانه‌های نوظهور در حوره کودک همچون پیام رسان‌ها، گجت ها و سایر سخت افزارها و توزیع آنها توسط شرکت‌های مختلف در سطح وسیع در کشور، تدوین استانداردهای کیفی در حوزه محتوا و درجه‌بندی محصولات دیجیتال کودک تولید داخل و معرفی محصولات فاخر داخلی جهت بهره‌مندی از حمایت‌های دولتی،‌ تدوین الزامات نظارتی در حوزه صیانت از مالکیت فکری و معنوی محصولات دیجیتال در حوزه کودک، تلاش برای توانمندسازی و حمایت از اعضای مجمع برای حرکت به سمت صادرات محتوا،‌ شناسایی، طبقه‌بندی و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های استفاده نشده یا فراموش شده از آرشیوهای محتوایی سازمان‌های مختلف دولتی،‌ ساماندهی، نظارت و کنترل رسانه‌های دیجیتال حقیقی و حقوقی با مخاطب وسیع در حوزه کودک و مؤثر در حوزه دیجیتال و ایفای نقش محوری در ایجاد همگرایی بین فعالیت‌های حوزه مسئولیت اجتماعی که از سوی نهادهای دولتی همچون شهرداری‌ها و یا سازمان‌های مردم نهاد در حال اجرا هستند با ظرفیت‌های قابل ارائه توسط ناشران دیجیتال عضو مجمع اشاره کرد.

همچنین برای ارتباط و همکاری با دبیرخانه مجمع فعالان دیجیتال کودک و نوجوان ادرس تهران می توان به نشانی خیابان ستارخان. خیابان صحرایی. خیابان دستبند غربی. کوچه سعید اول. پ 5  و info@ukid.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول