اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تهدیدها علیه غزه نشانه سردرگمی سران اسرائیلی در آستانه انتخابات است

تحلیلگران معتقدند تهدیدهای سران رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و رهبران مقاومت از این جهت است که آنها در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت غزه سردرگم شده اند.

تهدیدها علیه غزه نشانه سردرگمی سران اسرائیلی در آستانه انتخابات است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی بار دیگر به استفاده از سیاست تهدید به ترور رهبران مقاومت در نوار غزه متوسل شده و یحیی السنوار و مروان عیسی را مسئول تشدید تنش در نوار غزه خوانده و آنها را به ترور تهدید کرده است.

تحلیلگران سیاسی معتقدند تهدیدهای گاه‌و‌بی‌گاه اسرائیل درباره حمله به نوار غزه یا ترور رهبران مقاومت واقعیت هراس رژیم اشغالگر از هر اقدام نوار غزه را نشان می دهد و نشانه سراسیمگی این رژیم است.

«حسن عبدو» کارشناس مسائل اسرائیل معتقد است که رژیم اشغالگر در شرایط کنونی نیاز شدیدی به آتش‌بس دارد و قصدی برای حمله به غزه ندارد، بنابراین تهدیدهای آن درباره ترور رهبران مقاومت برای آرام کردن فضا به منظور برگزاری انتخاباتی است که برای بار سوم تکرار می‌شود.

این کارشناس فلسطینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری فلسطین الیوم گفت: «سران رژیم اشغالگر به دو دلیل تهدید می‌کنند، نخست اینکه قدرت بازدارندگی را تقویت کنند تا مانع از هر اتفاقی شوند که به سرنگونی نتانیاهو در انتخابات منجر شود و دوم اینکه از آن برای تبلیغات انتخاباتی خود و راضی نگاه داشتن افراط گراها و شهرک نشینان استفاده کنند».

وی با بیان اینکه اسرائیل نمی تواند پیامدهای ترور و حمله همه جانبه به نوار غزه و همزمان با آن برگزاری انتخابات را متحمل شود، گفت: هر گونه اقدام رژیم اشغالگر برای ترور و تنش محال است.

عبدو گفت:«بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دلیل کافی برای اتخاذ تصمیم رویارویی گسترده علیه غزه ندارد، زیرا تصمیم برای جنگ مستلزم موافقت و اتفاق نظر نهادهای رژیم اشغالگر است».

تحلیلگر فلسطینی گفت: «اسرائیل طی دو هفته گذشته با جدیت به دنبال شکاری گرانبهایی در نوار غزه بود تا دو هفته مانده به انتخابات سراسری این رژیم مبارزات خود را شروع کرده و اعتماد مردم اسرائیل را جلب کند».

عبدو گفت: «اوضاع دشوار است. اسرائیل قریب به یک میلیارد شیکل برای مبارزات انتخاباتی هزینه کرده است. بنابراین امکان حمله به غزه و به تعویق انداختن انتخابات را ندارد، کما اینکه اویحای ماندلبلیت مشاور حقوق رژیم اسرائیل هم پیشتر  از هر گونه تصمیمی برای حمله به غزه منع کرده است».

«ایاد القرا» تحلیلگر سیاسی نیز گفت: «مقاومت با دقت تهدیدهای سران رژیم اشغالگر را پیگیری می‌کند و آن را جدی می‌گیرد، اما رژیم اشغالگر در وضعیت سردرگمی نسبت به نوار غزه قرار دارد و نمی داندکه به آن تسهیلات بدهد یا از این کار عقب نشینی کند».

القرا گفت: «این وضعیت سراسیمگی اسرائیل متاثر از انتخابات این رژیم است و همچنین نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر در برخورد با مقاومت ناکام شده است».

وی هم هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه را بعید خواند و گفت: «اسرائیل قبل از هر اقدامی علیه غزه و رهبران آن روی پاسخ مقاومت هزار بار حساب می‌کند و اینکه ممکن است هر اقدام این رژیم به جنگی گسترده کشیده شود».

یک مقام گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) دروغ ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره تلاش برای ترور السنوار و مروان عیسی را برملا کرد.

این منبع گفته است:« حرف زدن از ترور السنوار نشانه عجز رژیم صهیونیستی و سردرگمی آن است. این‌ها پیام هایی پوچ است. تهدیدهای دشمن یک کودک فلسطینی را هم نمی‌ترساند. سران شکست خودر دشمن قبل از اینکه به فکر کاری بیفتند که نمی‌توانند بهای پیامدهایش را بدهند به فکر راه حلی برای بالن‌های آتش زایی باشند که از غزه ارسال می‌شود».

روز گذشته منابع خبری عبری زبان ادعا کردند هیئت مصری که اخیرا به نوار غزه سفر کرده به آنها اطلاع داده که با قول آتش بس اسرائیل را از تصمیم خود برای  ترور رهبران مقاومت منصرف کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول