اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مرثیه‌ای برای پرواز نیمه‌تمام 29 بهمن

دو سال از حادثه جان سوز سقوط هواپیمای مسافربری ATR تهران- یاسوج می گذرد ولی همچنان غم از دست دادن آن عزیزان سفر کرده فراموش نشده است.

مرثیه‌ای برای پرواز نیمه‌تمام 29 بهمن

خبرگزاری فارس از سی‌سخت؛ عباس شیرزادی؛ دو سال از حادثه جان سوز و زجرآور سقوط هواپیمای مسافربری ATR تهران به یاسوج می گذرد ولی همچنان غم از دست دادن آن عزیزان سفر کرده، آن گل های پرپر شده فراموش نشده است.

به گزارش فارس، 29 بهمن ماه سال 96 روز شومی بود که کهگیلویه و بویراحمد را در غمی بزرگ فرو برد، روزی تلخ و ناراحت کننده که به نام تلخ ترین روز تاریخ این استان و مرز و بوم ثبت شد که این اتفاق وحشتناک و حادثه دلخراش را هیچ کس از یاد نخواهد برد.

دو سال  از حادثه تلخ گذشت زخمی همیشگی بر پیکر کوه دنا انداخت که تا ابد مرهمی ندارد . 

در این حادثه دلخراش هر یک از فرشتگان آسمانی  که به این سفر بی‌بازگشت رفتند، به تنهایی یک غم بزرگ برای ایران بود و چه دلخراش، که مقصد  سفر جمعی‌شان، سردی خاک شد و حتی پیکری برای سوگواری باقی نماند.

برای پدران و مادران این عزیزان  که خدا می‌داند با چه ذوق و امیدی فرزندانشان را،که سال‌ها شبانه روز درس خواندند و تلاش کردند راهی سفری کردند  که حتی فرصت آخرین  وداع با پیکر عزیزانشان هم برایشان فراهم نگردید.

شهر سی‌سخت و مردمانش در این غم بزرگ و حادثه دلخراش در همان روز اول حادثه ستادی با عنوان ستاد مردمی سی‌سخت را تشکیل دادند که در این ستاد شیرزنان سی‌سختی با پخت غذاهای گرم و توزیع بین بازماندگان سانحه و دیگر عزیزانی که در بحث کمک رسانی  خدمت می‌کردند مرهم هر چند کوچکی شدند بر زخم‌های بی درمان بازماندهای این سانحه.

شیرزنان سی‌سخت با بسته بندی انواع میوه خشک و آجیل پا به پای مردان خود در این امر خداپسندانه و بشر دوستانه شریک  و با آماده کودن خانه های خود برای اسکان  وابستگان، میهمانان، آشنایان و دوستان حادثه دیده حماسه‌ای تاریخی آفریدند که بی شک از این مردم و دیارش که پیشانی دار علم و ادب و فرهنگ هستند چیزی جزء این انتظار نمی‌رود.

 

 


وی گفت: سهم خلبان از سقوط ناچیز بوده و مابقی قصور و سهل انگاری متوجه عوامل مسئول بود که به دادگاه معرفی گردیدند. برادر یکی از جانباختگان  در گفت‌وگو با فارس گفت: اکنون پس از گذشت دو سال از زمان حادثه هواپیمای پرواز تهران - یاسوج و پس از کش و قوسهای فراوان بر سر علت اصلی حادثه و تلاش خانواده های جانباختگان به جهت شناسایی مقصرین و مسببین اصلی حادثه بر اساس نظر کارشناسی سه نفره مشخص گردید بر خلاف آن چه که قصور کامل خلبان گفته شده علت اصلی سانحه جای دیگری بوده است. 

وی افزود: حال از روز اول تاکنون تنها مرهمی که ذره ای از آلام خانواده های جانباختگان حادثه را تسکین دهد برخورد قاطع و خالی از جانبداری و اغماض دستگاه قضا باعوامل قصور درحادثه از صدر تا ذیل است.

وی افزود: تنها هدف و نیت این خانواده‌ها شناسایی خاطیان و مقصران این حادثه و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه و داغدار شدن خانواده های دیگر است و از دستگاه قضا بالاخص شخص آیت‌الله رئیسی رئیس دستگاه قضایی کشور، تسریع در روند بررسی پرونده و برخورد عادلانه با خاطیان و مقصران این حادثه ی دلخراش را تقاضا دارند.

انتهای پیام/82009

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول