اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترودو خواستار مذاکره با بومیان معترض کانادایی شد

نخست‌وزیر کانادا خواستار رسیدگی به اعتراضات بومیان این کشور به احداث خط لوله گاز از طریق گفت‌وگو و احترام متقابل شد.

ترودو خواستار مذاکره با بومیان معترض کانادایی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، حل مشکلات بومیان معترض به احداث خط لوله گاز در این کشور از طریق گفت‌وگو را خواستار شد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، ترودو روز سه‌شنبه گفت: «می‌دانم که صبر مردم در حال لبریز شدن است. باید راه‌حلی پیدا کنیم  و باید این راه‌حل را همین حالا پیدا کنیم».

نخست‌وزیر کانادا افزود، این منازعه باید از طریق «گفت‌وگو و احترام متقابل» و نه از طریق زور، حل وفصل پیدا کند.

رؤسای قبیله «وت سو وت اِن» (Wetʼsuwetʼen ) که بومیان مناطق همجوار رودخانه بولکلی و دریاچه‌های بورنز، برومن و فرانسوا واقع در شمال غربی استان «بریتیش کلمبیا» محسوب می‌شوند، شدیداً با احداث این خط لوله مخالفند زیرا این نواحی را جزو قلمرو اجدادی و باستانی خود می‌دانند. آن‌ها در برابر احداث این خط لوله اخلال ایجاد کرده و حتی روند ساخت را متوقف کردند.

ایجاد اختلال گسترده در خطوط ریلی کانادا، تنها اقدام معترضان نبوده و آنها عملا بنادر مهم ونکوور و دلتا در بریتیش کلمبیا را هم از کار انداخته بودند.

یک گروه کوچک از معترضان خود را به نزدیکی دفتر وزیر دادگستری کانادا در اوتاوا پایتخت این کشور رسانده و بخش‌هایی از مناطق همجوار این دفتر را اشغال کردند.

با تداوم مخالفت بومیان بریتیش کلمبیا و فعالان محیط زیست با احداث این خط لوله انتقال گاز طبیعی، نیروهای امنیتی و پلیس برای توقف مخالفت‌ها به زور متوسل شدند و ده‌ها نفر را بازداشت کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول