اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

آغاز سفر مخاطبان پرس تی وی به «شبه قاره»

پخش برنامه «شبه قاره» (The Subcontinent) با موضوع بررسی مهم ترین مسائل روز سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشورهای منطقه شبه قاره هند، از روز جمعه از شبکه پرس تی وی آغاز می‌شود.

آغاز سفر مخاطبان پرس تی وی به «شبه قاره»

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، قسمت اول این برنامه به بررسی حکم اعدام پرویز مشرف به اتهام خیانت و تعلیق قانون اساسی و مروری بر تحولات جاری در هند و پاکستان می‌پردازد.

این برنامه با اشاره به سابقه سیاسی پرویز مشرف و به قدرت رسیدن وی در سال 1999 در پی یک کودتای نظامی و تصدی پست ریاست جمهوری پاکستان بین سال های 2001 تا 2008، واکنش های صورت گرفته در قبال حکم اعدام وی را مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهد.

نگاهی به کودتاها در پاکستان از سال 1947 و اقداماتی که می بایست برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی صورت پذیرد نیز موضوع دیگری است که در این برنامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بخش دوم برنامه «شبه قاره» به گفت و گو پیرامون اقدامات نارندرا مودی نخست وزیر هند برای هدف قرار دادن مسلمانان اختصاص خواهد داشت.

در این زمینه ضمن بررسی وضعیت و جایگاه مسلمانان در هند طی سال های اخیر، واکنش های جامعه بین المللی در قبال اقدامات علیه مسلمانان هند از قبیل تخریب مساجد و تبدیل آنها به معبد، قتل عام مکرر مسلمانان و از بین بردن مکان های مذهبی مسلمانان مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

«شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان و با اجرای محمد جان حسین جمعه 2 اسفند ماه ساعت 17:00 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه شنبه ساعت 10:00 و 16:00 ، یکشنبه ساعت 00:02 بامداد، 07:00 و 18:00 و دوشنبه ساعت 11:00 روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول