اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

مجلس آینده باید برنامه مدونی برای ایجاد اشتغال جوانان داشته باشد

کاندیدای عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه مجلس آینده بر اساس این واقعیت جامعه باید برنامه مدونی برای ایجاد اشتغال جوانان داشته باشد، گفت: یکی از راه‌های ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان جلوگیری از واردات بی رویه کالا است.

مجلس آینده باید برنامه مدونی برای ایجاد اشتغال جوانان داشته باشد

زهره الهیان کاندیدای عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با بیان اینکه امروز یکی از معضلات اصلی جوانان این مرز و بوم معضل بیکاری است،‌ اظهار داشت: یکی از دلایل اینکه ۱۵ میلیون جوان در سن ازدواج در شرایط حاضر امکان ازدواج نداشته باشند، معضل بیکاری و نداشتن شغل مناسب است و بر اساس نظرسنجی مراکز معتبر در شرایط حاضر نگرانی اصلی خانواده‌ها بیکاری جوانان است.

وی افزود: مجلس آینده بر اساس این واقعیت جامعه باید برنامه مدونی برای ایجاد اشتغال جوانان داشته باشد، یکی از راه‌های ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان جلوگیری از واردات بی رویه کالاهایی است که مشابه داخلی دارند و نیز جلوگیری از قاچاق کالا و البته حمایت از تولیدکنندگان نیز می‌باید در دستور کار مجلس آینده باشد؛ بدین معنا که وام‌های بلندمدت به تولیدکننده داده شود و همچنین مقررات مزاحم از سر راه جوانان برای ثبت شرکت‌ها و موسسات برداشته شود.

الهیان ادامه داد: امروز تعداد متخصصین و فارغ التحصیلان در برخی رشته‌ها در ایران معادل تعداد متخصصین در آمریکای سیصد میلیونی است که این متخصصین و نخبگان جوان در گام دوم انقلاب خواهند توانست تحول عظیم در مسیر علم و فناوری و کارافرینی ایجاد نمایند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در یازدهمین دوره انتخابات مجلس با تاکید بر اینکه مجلس آینده با فراهم آوردن شرایط برای این متخصصین در قالب حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها و کارافرینان می‌توانند نقش مهمی در حذف وابستگی اقتصاد به نفت و دانش بنیان کردن اقتصاد و اشتغال زایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: امروزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها خواهند توانست در حوزه انرژی آب، آلودگی هوا و سلامت و گردشگری و محیط زیست نقش مهمی را در رفع معضلات این حوزه‌ها ایفا کنند.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین حمایت از صنعت آی تی، صنعت گردشگری و سایر صنایع، راهی به سوی ایجاد اشتغال بیشتر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول