اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیرخارجه قطر: کشورهای محاصره‌کننده قطر به خود بیایند

وزیرخارجه قطر با انتقاد از چهار کشور محاصره کننده قطر گفت که این کشورها باید به خود آیند.

وزیرخارجه قطر: کشورهای محاصره‌کننده قطر به خود بیایند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالرحمن آل ثانی» وزیرخارجه قطر، امروز (چهارشنبه)، در بروکسل، با اشاره به کشورهای محاصره‌کننده  قطر (عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین) گفت که این کشورها باید به خود آیند.

به گزارش شبکه تلویزیونی «الجزیره مباشر»، وزیرخارجه قطر گفت:‌ «جزء حق حاکمیتی هر کشوری است که خود تدابیر خویش را اتخاذ کند».

وزیرخارجه قطر امروز (چهارشنبه)، برای پاسخگویی به سؤال‌هایی در خصوص حمایت قطر از تروریسم در سوریه، لیبی و کشورهای ساحل (شامل برخی کشورها در غرب، شمال و مرکز آفریقا) در کمیسیون امور خارجه پارلمان اروپا حاضر شد.

وزیرخارجه قطر در ادامه با اشاره به برخی انتقادات صورت گرفته از قطر مبنی بر اینکه این کشور از تروریست در سوریه و لیبی حمایت می‌کند و حق آزادی بیان کامل به مطبوعات نمی‌دهد، این اقدام را مغرضانه خواند و آن را از سوی کشورهای محاصره‌کننده قطر دانست.

محمد عبدالرحمن آل ثانی در ادامه با اشاره به کشور سوریه گفت:‌‌ «از هیچ گروه تروریستی حمایت نکردیم. ما از طریق سازمان‌های حقو‌ق بشری از مردم سوریه حمایت کردیم».

او در ادامه افزود که حمایت از معارضان سوری اقدامی بود که چند کشور در آن دست داشتند.

روابط قطر با چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین اندکی پس از اولین سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به منطقه بحرانی شد. چهار کشور عربی یادشده در پنجم ژوئن (۲۰۱۷) روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند.

عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول