اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی: انتخابات افغانستان منعکس‌کننده اهداف خارجی‌هاست

رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در واکنش به نتیجه انتخابات افغانستان، گفت این روند منعکس‌کنندۀ اهداف خارجی‌‌هاست و به مردم افغانستان تحمیل شده‌ است.

کرزی: انتخابات افغانستان منعکس‌کننده اهداف خارجی‌هاست

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حامد کرزی»، رییس‌جمهور پیشین افغانستان اعلام نتیجه انتخابات این کشور را غیر قابل پذیرش دانست.

وی در واکنش به اعلام نتایج انتخابات گفت: روند انتخابات منعکس کنندۀ اهداف خارجی‌‌ها است و به مردم افغانستان تحمیل شده‌است.

کرزی افزود: روندی که تحت نام انتخابات بر مردم ما تحمیل شد یک پروسه غیرملی و در مغایرت با اصول و ارزش‌های مردم‌ سالاری قرار داشت.

رییس‌جمهور پیشین افغانستان ادامه داد: عدم اشتراک مردم در آن بیانگر این واقعیت است. این پروسه همچنین بیشتر منعکس کننده اهداف خارجی در افغانستان است که می‌خواهند با تضعیف حاکمیت ملی و ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان، برنامه‌های خود را عملی کنند.

به گزارش فارس، روز گذشته سرانجام پس از گذشت 4 ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، کمیسیون انتخابات این کشور اشرف غنی را برنده نهایی خواند.

در همین حال، عبدالله عبدالله رقیب غنی در انتخابات، در همایشی اعلام کرد که نتیجه را قبول نداشته و حکومت فراگیر تشکیل خواهد داد.

همچنین ژنرال دوستم نیز امروز گفت که از اعلام تشکیل حکومت فراگیر به رهبری عبدالله حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول