اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

پورشمسیان: شفافیت در مجلس دهم فقط شعار بود/ باید مدیریت جهادی را در تمام امور اعمال کنیم

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس با بیان اینکه نیازمند شفافیت هستیم، گفت: شفافیت در مجلس دهم شعار بود چرا که اگر غیر از این بود حدود 90 نماینده نمی بایست رد صلاحیت می‌شدند.

پورشمسیان: شفافیت در مجلس دهم فقط شعار بود/ باید مدیریت جهادی را در تمام امور اعمال کنیم

طاهره پورشمسیان نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه مهم ترین ابزار یک نماینده دانستن چگونگی وضع  قوانین و مقررات است، اظهار داشت: بنابراین آگاهی از این قوانین، یک اولویت محسوب می‌شود که از حیث این که مراتب شغلی خویش را در دستگاه‌های اجرایی گذراندم و شناخت کاملی  از قوانین  و مقررات اجرایی داشتم، به این اندیشه رسیدم که با ورود به قوه‌ای که وظیفه اصلی‌اش وضع قوانین است، می‌توانم تاثیرگذارتر در راستای مطالبات مردم باشم. 

وی ادامه داد: درصدد هستم خلاء‌ها و گپ‌های موجود در قانون‌گذاری را با نظارت کامل بر اجرای قوانین و هدفمند در مسیر صیانت از حقوق مردم برطرف کنم. در همین راستا نیز معتقدم نماینده باید شناخت کافی از نقش دستگاه‌های اجرایی کشور و استان داشته باشد. باید توجه داشت که ما از ناکارآمدی مدیریتی رنج می‌بریم و همین امر در حد کلان کشور و در حد پایین‌تر شهرها را دچار مشکل می‌کند. شاید تمام این اتفاقات بخشی در ناآگاهی مدیران از قوانین و مقررات باشد و بخشی دیگر برگردد به ناتوانی اجرا در قبال قوانین درست و اساسی.

پورشمسیان با تاکید بر اینکه خلاء‌ها بیشتر قوانین موضوعی آن هم در بخش اجرایی مدیران ناکارآمد مشهود است، گفت: شما قطعا می‌دانید که بحث تدریجی افزایش قیمت بنزین در برنامه ششم مطرح شد. اما متاسفانه به یک باره در یک شب آن هم در شرایط نامطلوب بحث افزایش قیمت بنزین را عنوان  و اجرایی کردند و این بار تورمی و فشار مضاعف را برمردم وارد کردند. این افزایش قیمت به نوعی در قانون تعریف شده بود اما در بخش اجرا دچار مشکل شد. اگر قانون به درستی و در جایگاه خود اجرا شود بخش عمده مشکلات حل خواهد شد.

کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه کرج، ادامه داد: تاکید می‌کنم با توجه به فرمایشات حضرت امام(ره) مبنی بر این که، مجلس در رأس امور است؛ باید به شکل واقعی به جای به حاشیه کشیدن‌های بی‌مورد، بحث‌های سیاسی و زدو بندهای اقتصادی (که به واسطه همین موضوع بسیاری از نمایندگان رد صلاحیت شدند) نقش نماینده‌ها می‌توانست فراتر این موضوع باشد و در بطن وظایف تعریف شده قرار بگیرند تا این که خود را در حاشیه محصور می‌کردند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی ما قانون جامع و کاملی است که اگر تمام امور بر اساس همین قانون اساسی پیش و اجرا شود دچار ناموزونی امور نمی‌شویم، تصریح کرد: در قانون اساسی الزامات قانونی خوبی در رابطه با امور و جایگاه مردم گنجانده شده است. اصل مردم هستند و پایه‌های اساسی نظام را مردم تشکیل می‌دهند. در واقع مردم ولی نعمتان ما محسوب می‌شوند. مقام معظم رهبری  وقتی گام دوم انقلاب را مطرح کردند یعنی یک رویش جدید و به کارگیری و بهره‌مندی از ظرفیت جوانان برای پیشبرد اهداف کشور است. نیاز است از گذشته پند گیریم و مشکلات را بررسی و آینده را بر مبنای درستی بنا کنیم. چشم‌انداز درستی برای تدوین برنامه ها تعریف کنیم.

پورشمسیان تاکید کرد: مجلس گذشته مجلس تریبون مدیریت‌های خسته و پیر و فرسوده بود علی رغم ادعایی که خود نمایندگان داشتند. شاید خیلی جاها اتفاق بیافتد شعارهای داده شود و آنچه مهم است عملکردهاست. باز هم برای شما مثال موضوعی بنزین را بگویم وقتی که نمایندگان ورود نکردند یعنی این که، برای آنها این موضوع مهم تلقی نمی شده است.

کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه کرج با بیان اینکه مدیریت جهادی یک عملیات است که یک شاخص دارد، گفت: اگر در قالب شاخص پیش رود ما می‌توانیم بگوییم مدیریت جهادی اجرا شده است. در مجلس دهم حتی نام مدیریت جهادی را هم یدک نکشیدند. معنای واقعی نداشت. امیدوارم با توجه به برنامه هایی که تدوین کردم اگر تریبون مردم خوب ، ولایتمدار، انقلابی و ارزشمند حوزه انتخابیه خود و ایران در بهارستان شدم بتوانم  مدیریت جهادی را در تمامی امور اعمال کنم.

وی ادامه داد: شفافیت در مجلس دهم شعار بود چرا که اگر غیر از این بود حدود 90 نماینده نمی بایست رد صلاحیت می‌شدند. وقتی عنوان می‌کنیم «ما شفافیت می‌خواهیم» یعنی در هر مرحله‌ای  به گونه‌ای باید عمل کرد که مردم بدانند نماینده منتخب شان به چه چیزی رای می‌دهد. نقطه نظرات مردم باید با شفافیت تمام از طریق نمایندگانشان در مجلس اعمال شود. با این نگاه امید آن می رود شفافیت به معنای واقعی شکل گیرد. قانون شفافیتی که مجلس مصوب کرد قانون مهمی بود. در راستای شفافیت تامین مالی خود، عنوان کردم که تامین کننده منابع مالی شخص خود بنده هستم شماره حساب خودم را ارائه دادم و فکر می کنم قانون شفافیت را از همین جا استارت خورد و ادامه خواهد داشت.

این کاندیدای مجلس افزود: عنوان اصلی برنامه‌های بنده اصلاحات ساختاری، مبارزه با فساد، برنامه‌ریزی متقن توسعه استان، پرهیز از تبعیض و فقر زدایی، طرح های ملی و توسعه‌ای استان  باضافه 35 برنامه دیگر. غالب برنامه‌ها ایجاد مرکز مشاوره‌ای (تشکیل یک مجلس کوچک در استان) برگرفته از حضور نمایندگان تمام اقشار تا از نقطه نظرات آنان در بیان مشکلات و ارائه راهکار بهره مند شویم. شروع کار من از نظارت بر اجرای کار خواهدبود سپس قانونگذاری؛ چرا قانون خوب داریم که در کریدور اجرا معطل مانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول