اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علم و صنعت ایران و پژوهشگاه هوافضا

تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علم و صنعت ایران و پژوهشگاه هوافضا چهارشنبه 30 بهمن ماه به امضای جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و فتح الله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا رسید.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علم و صنعت ایران و پژوهشگاه هوافضا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علم و صنعت ایران و پژوهشگاه هوافضا چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه به امضای جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و فتح الله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا رسید.

در ابتدای  نشست امضای این تفاهم نامه، فتح‌الله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا، توانمندی های دانشگاه علم و صنعت ایران را در زمینه پرتاب ماهواره و دیگر فعالیت های حوزه هوافضا تحسین کرد و افزود: ما با دانشگاه های دیگری نیز تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم و به طور قطع امضای این تفاهم نامه جدید با دانشگاه علم وصنعت ایران برکات زیادی را برای کشور به همراه خواهد آورد.

وی سپس با مرور سابقه تلاش‌های دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در زمینه ساخت ماهواره گفت: اگر همکاری های دوجانبه و چندجانبه در این زمینه افزایش یابد، ارتقای فناوری فضایی کشور سریع تر رخ خواهد داد.

 

رئیس پژوهشگاه هوافضا در پایان خواستار توجه بیشتر به مقوله استانداردسازی تجهیزات فضایی، ضرورت مقابله با پدیده جنگ الکترونیک و تلاش برای ارتقای گام به گام وغیرشتاب زده فناوری های فضایی در کشور شد و افزود: حل همه این چالش ها و جلوگیری از وقوع سوانح هوایی و فضایی در کشور با نقش آفرینی دانشگاه ها ممکن است.

در ادامه جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از جدیت این دانشگاه برای ارتقای تعاملات با پژوهشگاه های برتر کشور طی دو سال اخیر خبر داد و افزود: از این طریق می توان برای اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک، همتایابی دوجانبه همکاران هیات علمی، اجرای طرح های مشترک کاربردی و فعال تر کردن دانشجویان دکترا برنامه ریزی کرد.

ذاکری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای پژوهشگاه هوافضا هم افزایی ما و تبادل دانش و اطلاعات منجر به تعریف واجرای پروژه های ارزشمندی خواهد شد. همچنین با توجه به فعال شدن خوشه های تحقیقاتی خاص در دانشگاه علم و صنعت ایران به درخواست ریاست جمهوری می توان از طریق چنین همکاری هایی برای کمک به دولت نیز اقدام کرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان با اشاره به راه اندازی رشته های جدید مهندسی هوا- فضا و مهندسی فناوری در این دانشگاه و سرانه بالای انتشار مقالات آی اس ای توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار امیدواری کرد امضای این تفاهم نامه و همکاری های ناشی از آن به بهبود جایگاه هر دو طرف در نظام های رتبه بندی جهانی منجر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول