اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نابغه وارد می‌شود!

عضو گیلانی تیم ملی کاراته بانوان با کسب نشان برنز رقابت‌های لیگ جهانی دوبی ۲۰۲۰ در جدیدترین رنکینگ المپیکی موفق به کسب ۴۵۰ امتیاز شده و به منطقه سبز صعود کرد.

نابغه وارد می‌شود!

خبرگزاری فارس، آستانه‌اشرفیه - سعید شفیعی. جدیدترین رنکینگ المپیکی کاراته‌کاران پس از خاتمه رقابت‌های لیگ جهانی دوبی ۲۰۲۰ از سوی فدراسیون جهانی کاراته اعلام‌شده و سارا بهمنیار با یک پله صعود به رده چهارم وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم صعود کرد.

کاراته‌کار گیلانی در سال ۲۰۱۷ موفق به کسب نشان نقره جام جهانی زیر ۲۱ سال شده و بلافاصله در لیگ جهانی سری آ اوکیناوا ۲۰۱۷ این نشان را تکرار کرد! جهش بهمنیار از رده سنی امید به رده سنی بزرگ‌سالان چندان درخشان آغاز نشد، وی در سال ۲۰۱۸ در پنج لیگ جهانی برلین، استانبول، روتردام، دوبی و پاریس ناکام مانده و در پانزدهمین دوره مسابقات آسیایی اردن نیز موفق به کسب مدال نشد.

درحالی‌که جامعه کاراته از دختر مستعد گیلان زمین ناامید شده بودند ورق برگشت! جام جهانی اسپانیا آخرین میدانی بود که بهمنیار در سال ۲۰۱۸ بر روی تاتامی رفت و موفق شد با کسب نشان برنز مجدداً نگاه‌ها را به خود معطوف کند؛ بهمنیار اینک دومین بانوی ایرانی است که موفق به کسب نشان در جام جهانی شده است.

عضو گیلانی تیم ملی کاراته بانوان در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب دو نشان طلا در پریمیر لیگ و یک نشان نقره در لیگ سری آ شده و با کسب امتیازات لازم به جمع مدعیان کسب سهمیه المپیک توکیو پیوست! بهمنیار سال ۲۰۲۰ را با دو عنوان پنجمی در لیگ جهانی سری آ شیلی و پریمیر لیگ پاریس آغاز کرده و با کسب نشان برنز پریمیر لیگ دوبی حضور خود در جمع مدعیان کسب سهمیه المپیک توکیو را قطعی کرد.

کسب سه پیروزی و تصاحب جایگاه سومی لیگ جهانی دوبی ۴۵۰ امتیاز به مجموع امتیازات بهمنیار اضافه کرده و ملی‌پوش کشورمان با مجموع ۵۴۹۷٫۵ امتیاز در مکان چهارم (منطقه سبز) وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم ایستاد؛ وزنی که تلفیقی از اوزان منفی ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم بوده و دو ورزشکار برتر هر وزن به‌صورت مستقیم راهی المپیک می‌شوند.

بهمنیار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم سراپ اوزچلیک ترک‌تبار را بالاتر از خود در جدول می‌بیند، ورزشکاری که با کسب ۱۰۸۵۲٫۵ امتیاز یکی از دو سهمیه این وزن را درراه صعود به المپیک توکیو تصاحب کرده و نبرد برای تصاحب سهمیه دوم است.

با توجه به حضور ورزشکاری از کشور ژاپن (در این وزن میهو میاهارا از ژاپن با کسب ۵۳۲۵ امتیاز نفر سوم وزن منفی ۵۰ بوده و با سهمیه کشور میزبان در المپیک حضور پیدا می‌کند) سه ورزشکار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم و درمجموع پنج ورزشکار در وزن المپیکی منفی ۵۵ به توکیو راه پیدا می‌کنند.

سه آوردگاه بزرگ تا رقابت‌های المپیک توکیو باقی‌مانده و ورزشکاران آسیایی در دو رقابت می‌توانند حضور پیدا کنند، لیگ جهانی سالزبورگ ۲۰۲۰ در تاریخ نهم تا یازدهم اسفندماه و لیگ جهانی رباط ۲۰۲۰ در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ اسفندماه با حضور ورزشکاران برتر اوزان المپیکی برگزارشده و کاراته‌کارها می‌توانند به امتیاز المپیکی خود اضافه کنند.

بتینا پلانک از کشور اتریش جدی‌ترین تعقیب‌کننده بهمنیار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم است، وی در لیگ جهانی دوبی با کسب رتبه سوم موفق به تصاحب ۵۷۰ امتیاز شده و مجموع امتیازاتش را به ۴۷۴۷٫۵ امتیاز رساند.

وی در رقابت‌های قهرمانی اروپا به نشان نقره دست‌یافته و ۶۹۰ امتیاز کسب شد؛ ورزشکاران اروپایی در رقابت‌های قهرمانی باکو ۲۰۲۰ نیز می‌توانند رقابت کرده و ۶۹۰ امتیاز سال ۲۰۱۹ بتینا حذف خواهد شد! اختلاف امتیاز بتینا و بهمنیار ۱۴۴۰ امتیاز بوده و با فرض کسب نشان طلای قهرمانی اروپا ۲۰۲۰ توسط بتینا (کسب ۹۹۰ امتیاز) این اختلاف به ۴۵۰ امتیاز کاهش پیدا می‌کند.

سارا هوبریخ دیگر رقیب جدی بهمنیار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم است، کاراته‌کار آلمانی در لیگ جهانی دوبی مقابل بهمنیار تن به شکست داده و به مکان هفتمی (کسب ۳۳۰ امتیاز) بسنده کرد، وی با مجموع ۴۵۰۷٫۵ امتیاز یکی دیگر از مدعیان صعود به المپیک بوده و دو لیگ جهانی سالزبورگ و رباط و رقابت‌های قهرمانی اروپا را پیش روی خود می‌بیند.

هوبریخ در رقابت‌های قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ در مکان پنجم ایستاده و ۳۹۰ امتیاز کسب کرد؛ امتیازی که به دلیل حضور احتمالی وی در رقابت‌های قهرمانی اروپا حذف‌شده و فاصله امتیازاتش با بهمنیار به ۱۳۸۰ امتیاز می‌رسد؛ با فرض کسب نشان طلای قهرمانی اروپا ۲۰۲۰ توسط هوبریخ (کسب ۹۹۰ امتیاز) این اختلاف به ۳۹۰ امتیاز کاهش پیدا می‌کند.

ران ران لی از کشور چین با کسب ۴۳۵۰ امتیاز و راوا سید از مصر با کسب ۴۰۱۲٫۵ امتیاز دیگر مدعیان کسب المپیک در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم هستند؛ مدعیانی که به نظر می‌رسد شانس چندان برای حضور در المپیک از سیستم امتیازی نداشته و شانس خود را در رقابت‌های انتخابی پاریس بیازمایند.

با اعلام فدراسیون جهانی جدول رنکینگ المپیک ۲۰۲۰ در تاریخ ۱۸ فروردین ۹۹ (۶ آوریل ۲۰۲۰) با راه‌یابی چهار نفر نخست هر رده به المپیک ۲۰۲۰ به کار خود خاتمه خواهد داد تا درمجموع ۳۲ نفر از طریق سهمیه رنکینگ راهی المپیک ۲۰۲۰ شوند.

در رقابت‌های المپیک ۸۰ کاراته‌کا حضور خواهند داشت، رقابت‌هایی که در دو بخش کومیته و کاتا برگزار می‌شود.

در کومیته مردان و زنان ۶۰ ورزشکار در سه وزن و در کاتای مردان و زنان نیز ۲۰ کاراته‌کا حضور پیداکرده و درمجموع ۲۴ مدال طلا، نقره و برنز بین برترین کاراته‌کاها در المپیک توکیو توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول