اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

در حمایت از لیست وحدت، الهه راستگو، فاطمه صدر،نرگس هوشمند و فیروزه رادفر انصراف دادند

جمعی از کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم، به دلیل حمایت از لیست ارائه شده از طرف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی موسوم به «لیست وحدت» ، به صورت دسته جمعی از کاندیداتوری انتخابات انصراف دادند.

در حمایت از لیست وحدت، الهه راستگو، فاطمه صدر،نرگس هوشمند و فیروزه رادفر انصراف دادند

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم، به دلیل حمایت از لیست ارائه شده از طرف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی موسوم به «لیست وحدت»، به صورت دسته جمعی از کاندیداتوری انتخابات انصراف دادند.

فاطمه صدر،نرگس هوشمند، فیروزه رادفر، عاطفه خادمی، الهه راستگو، فرشته حشمتیان، شکیبا محبی، الهام اکبری، عاطفه مروی هستند که از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی انصراف داده‌ و ضمنا از بیانیه کناره‌گیری کبری خزعلی نیز حمایت کرده‌اند.

متن بیانیه خزعلی به شرح ذیل است: 

بسمه تعالی

انصراف برای وحدت و ائتلاف کاندیداهای انقلابی مجلس شورای اسلامی

وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ  وَاصْبِرُوا  إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ

و همه پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یکدل، پایدار و صبور باشید، که خدا همیشه با صابران است. سوره انفال – آیه 46

این سنت الهی است که اگر حول محور ولایت وحدت داشته باشید پیروزید و اگر تفرقه و نزاع داشته باشید ناتوان و ضعیف و ناموفق خواهید شد.

و چه نیک بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند:  اگر در این نظام کسی یا گروهی – خدای ناکرده- بیجهت در فکر حذف یا تخریب دیگران برآید و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد حتماً پیش از آنکه به رقیب یار رقبای خود ضربه بزند به اسلام و انقلاب لطمه وارد کرده است. من انتظار دارم که وحدت کلمه خود را حفظ کنید و در انتخاب وکلای خود رضای حق را بر رضای خود مقدم دارید.(امام خمینی (ره)

و نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند: مجلس قوی از مؤلفه‌های قوی شدن ایران است؛ حضور پرشور و پر رونق در انتخابات موجب میشود کشور مصونیت پیدا کند (مقام معظم رهبری مدظله العالی)

و اینک ما در مسیر امتحانی دیگر امانت دار امانات الهی و اولیاء طاهرین بویژه زهرای اطهر ام الائمه اطهار (ع) هستیم که فرمودند: «عبادالله اَنتُم امنائه فی بِلاده» ای  بندگان خدا شما امینهای خود در سرزمینها هستید. 

و قرآن کریم نیز میفرماید: إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلى أَهلِها ﴿نساء – 58) خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانتها را به صاحبانش بدهید!

امروز در عرصه این انتخابات عظیم، یکی از شاخصهای امانتداری، حفظ وحدت و هماهنگی است.

بنده به عنوان یک معلم و مدرس دانشگاه و یک پژوهشگر فرهنگی، اجتماعی و یک کاندیدای خدمتگزار با بیش از 30 سال تجربه، به مردم عزیز و کاندیداهای محترم مجلس شورای اسلامی و دست اندرکاران عرصه انتخابات، این نکته را عرض میکنم که با توجه به وجود برنامه های شوم و نفاق افکن دشمنان جهانی که به هیچ چیز جز تسلیم و چپاول ایران اسلامی راضی نمیشوند وظیفه داریم تا در عرصه انتخابات با وحدتی دشمن شکن به فکر سلامت و امنیت کشور و مشارکت حداکثری مردم و واهمه انداختن در دل دشمنان جهانی ایران عزیز باشیم.

به افرادی رای دهیم که واجد شاخصهای اعتقاد دینی و انقلابی گری، فعالیت جهادی، جوانگرایی، پاکدستی، ساده زیستی و عدالت محوری بوده و برخلاف نگرش اشرافی و قبیله ای "مردم ابزاری"، "مردم سالاری دینی" را باور داشته و مردم ولینعمت خود بدانند و اصل "سید القوم خادمهم"را سرلوحه کارخود قرار دهند و برای سه وظیفه مجلس تمام وقت و انرژی خود را مصروف دارند.

الف-  ارتباطات مردمی مستمر در سطح کشوری و ملی

ب- وظیفه قانونگذاری و تلاش صادقانه برای عملی نمودن آنها

ج- نظارت بر عملکرد دولت، دستگاههای اجرایی برای رفع مشکلات مردم و مبارزه با آسیبها

با تاکید بر این نکته که در شرایط کنونی داخلی و خارجی کشور،  وظیفه نظارت و ارزیابی بسیار مهمتر است. زیرا  که با توجه به محدودیتها و تحریمهای بیرونی و گسترش آسیبها و چالشهای درونی  ناشی از رشد اشرافیگری دولتی و انحرافات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و آفتها و پیامدهای زشت آنها در پیکره جامعه نظیر اختلاس و رشوه و قبیله گرایی برخی مدیران در عزل و نصب ها و سپردن پروژه ها به ویژه خواران و افراد خاص و بویژه در حاشیه قرار دادن و نادیده گرفتن جوانان مستعد و توانمند کشور و شعاری بودن و سطحی مطرح کردن اقتصاد مقاومتی که نیاز اساسی و روز کشور است، نظارت بر اجرای دقیق قوانین و برنامه‌های مصوب و ارزیابی عملکرد دستگاهها و کارایی و اثر بخشی فعالیتها و بویژه چگونگی هزینه کردن بودجه های عمومی کشور و عدم حیف و میل آنها از اولویت بالاتری برخوردار است.

باید بدانیم و به دیگران گوشزد نماییم که فرهنگ متعفن اشرافیت مستبدانه و مدیران رفتار قبیلهای و متحجرانه ناشی از آن، بی شک عواقب و پیامدهای ناگواری در انتخابات و به تبع آن در کل کشور  به دنبال دارد.

مردم عزیز و همه جناحها و گروه‌های فکری و سیاسی باید تلاش کنند و از خود بگذرند و خودخواهی را واگذارند و خداخواهی را برگزینند چرا که همه ما رفتنی هستیم.

بیایید متعهدانه به فرمان مقام نیابت امام زمان (عج) گوش جان بسپاریم و به جای شعاری برخورد کردن با جوانگری به استعدادهای خدادادی جوانان هوشمند ایرانی باور داشته باشیم و نگذاریم بار دیگر با قرارگرفتن قدرت در دست برخی از نمایندگان وکیل الدوله و مدیران بالا دستی نجومی بگیر، دو تابعیتی، نالایق و اشرافی منش و بی‌تفاوت نسبت به عزت، شرف و اقتدار این ملت سرافراز و شهیدپرور و تمدن ساز امید به آینده در بین جوانان تضعیف شود و از مجلس آینده میخواهیم که با اصلاح آئیننامه زمینه تشخیص صلاحیتها را فراهمتر نماید و از شورای نگهبان خواستاریم که مانند نحوه گزینش کاندیداهای مجلس خبرگان حداقلهایی را برای ورود در کاندیداتوری مجلس و آسان شدن تشخیص صلاحیت فراهم نماید تا خیل عظیم ثبت نامهای با حداقل شرایط، مانع تشخیص دقیق و به موقع صلاحیتها نشود.

لذا اینجانب با احساس مسئولیت و با اهداف قانونگذاری، نظارت بر اجرای مصوبات، حرکت به سوی عملی نمودن سیاستهای کلان و مصوبات بر زمین مانده نظام و نیز برای تقویت شور و نشاط جریان انتخابات وارد این عرصه شده بودم با دیدن حضور پرشور و فعال جوانان که با الهام از بیانیه گام دوم، وارد عرصه شدهاند، شایستهتر دیدم که راه را برای انتخاب اصلح این عزیزان هموارتر سازم.

 بنابراین ضمن استیذان از عزیزانی که مصرانه مشوق من بر باقی ماندن بودند، انصراف خود از ادامه کاندیداتوری به نفع وحدت براساس ائتلاف نیروهای انقلاب اعلام مینمایم و با دعوت از مردم انقلابی به حضور فعال و هوشمندانه برای ایجاد مجلسی قوی، تعهد میکنم که با سعی وافر و تلاشی مجدانه و مجاهدانه در خدمت نمایندگان منتخب مردم برای تقدیم تجربیات و تداوم راه انقلاب اسلامی شکوهمند ایران تا ظهور منجی عالم بشریت باقی بمانم.

کبری خزعلی

کاندیدای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول