اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان مهیای خلق حماسه‌ای بزرگ/فردا همه در انتخابات شرکت می‌کنند

کردستان آماده خلق حماسه بزرگ در دوم اسفند ماه است حماسه‌ سرنوشت‌سازی که با حضور یک‌میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر پای یک‌هزار و 245 شعبه اخذ رای 6 نماینده 5 حوزه انتخابی را راهی بهارستان کنند.

کردستان مهیای خلق حماسه‌ای بزرگ/فردا همه در انتخابات شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، برگزاری انتخابات­‌های متعدد در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون همواره نشان از نقش تعیین‌کننده مردم در عرصه‌های سرنوشت‌ساز و تصمیم‌گیری‌های کلان در این نظام مقدس بوده است.

تاکیدات مکرر بنیانگذار نهضت، حضرت امام خمینی(ره) در زمان حیاتشان و مقام معظم رهبری نسبت به لزوم حضور مردم در انتخابات و اثرات آن در پیشبرد نهضت الهی انقلاب اسلامی بیانگر اهتمام جدی آنها در توجه جدی به نقش مردم به عنوان تکیه‌گاه اصلی نظام اسلامی در پیشبرد اهداف این انقلاب الهی بوده است.

طبق بررسی‌های تخصصی کمیته‌ ویژه ستاد انتخابات کشور که با حضور نمایندگان مرکز آمار ایران، ثبت احوال کشور و مشاورین متخصص جمعیت‌شناس تشکیل شده است ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر در کشور واجد شرایط شرکت در انتخابات اسفندماه جاری هستند.

۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۲ نفر از واجدین شرایط شرکت در انتخابات مرد و ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶ نفر زن هستند و در مجموع ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر رأی اولی محسوب می‌شوند.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ یک‌میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت دارد که ۲۹ درصد آنها ساکن روستاها و ۷۱ درصد شهری هستند.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کردستان واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر آنها را رای اولی به خود اختصاص داده‌اند و قرار است برای اخذ آرای مردم در این استان هزار و ۲۴۵ شعبه پیش‌بینی شده است تا مردم برای پنج حوزه انتخابیه این استان 6 نماینده را راهی بهارستان کنند، امسال ۱۰۶ داوطلب در کردستان برای تصاحب ۶ کرسی نمایندگی با هم رقابت خواهند کرد.

مشارکت بالای مردم در انتخابات از مولفه‌های قدرت نظام است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: در حالی در برخی از کشورهای رئیس جمهوری با ۹۰۰ هزار رای انتخاب می‌شود که در کشور ما هیچ وقت مشارکت مردم در انتخابات‌ها کمتر از 50 درصد نبوده و بالاترین رای را مردم در انتخاب قانون اساسی با رای 98.2 درصد دادند.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی با عنوان اینکه دموکراسی ما بر مبنای مردم‌سالاری دینی است، گفت: می‌توان گفت در رقابت با دموکراسی کشورهای مختلف، ایران اسلامی همیشه جلو بوده و چه به لحاظ تعداد انتخابات و چه از نظر مشارکت بالای مردم و این پشتوانه عظیمی برای نظام است.

وی به اهمیت حضور حماسی مردم در انتخابات و نقش آن در خنثی‌سازی توطئه‌ها و سم‌پاشی‌های دشمنان گریزی زد و گفت: هر وقت که دشمنان سعی کرده‌اند با تبلیغات نشان دهند که مردم ایران دیگر از نظام خسته و پشتیبانی نمی‌کنند مردم با حضور حماسی خود در عرصه‌های مختلف همچون انتخابات، راهپیمایی‌ها وغیره این توطئه دشمنان را نقش برآب کرده‌اند.

وی گفت: کسانی که در عرصه انتخابات حضور پیدا می‌کنند قبل از اینکه به کاندیداها رأی دهند به نظام رأی می‌دهند، حضور مردم قدرت و قوت را برای نظام در عرصه داخلی و خارجی به دنبال خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، یکی از مولفه‌های قدرت این است که مردم پشت نظام باشند، وقتی دشمنان انقلاب می‌فهمند مردم پشتیبان نظام هستند، موضع‌گیری که دارند متفاوت خواهد بود.

وی تصریح کرد: مجلس قوی از مؤلفه‌های قوی شدن ایران اسلامی است و تشکیل مجلس قوی با رأی بالای ملت تحقق پیدا می‌کند همه باید در این مسیر تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: اگر مجلس قوی داشته باشیم وزرای خوبی هم خواهیم داشت و می‌توانیم امیدوار باشیم که قوه مجریه هم قوه خوبی باشد.

وی اضافه کرد: عدم احساس مسئولیت و حضور ما در عرصه انتخابات فرصت‌های ورود نمایندگان در تراز انقلاب و اصلح را به مجلس می‌سوزاند و این به ضرر نظام و ملت است.

حسینی‌شاهرودی با تاکید براینکه حضور کمرنگ مردم در انتخابات آن هم در استانی همچون کردستان ناامنی و حضور گروه‌های معاند و به طبع مشکلات را افزایش می‌دهد، اذعان کرد: بستر امنیت، توسعه و اقتصاد استان کردستان با مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی عنوان کرد: گروه‌های معاند پشت مرزها منتظر عدم حضور مردم در انتخابات هستند، مردم باید با حضور حداکثری در این عرصه مهم و سرنوشت‌ساز ضمن مشارکت در تعیین سرنوشت خود مشت محکمی بر دهان دشمن بکوبند.

وی اضافه کرد: مردم انقلابی و ولایت‌مدار استان کردستان در طول 41 سال از عمر با برکت انقلاب همواره زمان‌شناس و دشمن‌شناس بوده و با بصیرت بالا توانسته‌اند توطئه‌های دشمنان را به‌خوبی تشخیص و خنثی کنند و قطعا فردا با حضور خود پای صندوق‌های اخذ رای بار دیگر دشمنان را مایوس و ناامید خواهند کرد.

حضور حداکثری مردم در انتخابات پایه‌های نظام را محکم‌تر می‌کند

استاندار کردستان هم از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در کردستان خبر داد و گفت: تمام دستگاه‌های دولتی در سطح استان برای برگزاری انتخابات ایمن و سالم پای کار هستند.

بهمن مرادنیا خاطرنشان کرد: تلاش برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات به صورت گسترده از سوی دشمنان دنبال می‌شود امروز چشم دشمنان و معاندین نظام به حضور مردم این استان در انتخابات دوخته شده است.

وی گفت: مردم همیشه در عرصه کردستان باید با حضور چشمگیر خود بار دیگر اقتدار و عظمت ملی را به تصویر کشیده و موجب یاس و ناامیدی دشمنان شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط بین‌المللی حاکم و وضعیت تحریم‌ها و تلاش گروه‌های مخالف نظام مردم باید با حضور پرشور خود رویاهایی را که دشمنان علیه این نظام الهی در سر می‌پرورانند به کابوس تبدیل کنند.

وی اذعان کرد:‌ تاریخ و تجربه نشان داده است که مردم همواره حضوری پررنگ و سرنوشت‌ساز در عرصه‌ها مختلف دارد و وقتی پای انتخابات در میان باشد این حضور ارزشمندتر است.

وی با تاکید براینکه مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای مایه دلگرمی مسوولان خواهد شد، گفت: هرچه مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشیم مجلس قوی‌تری خواهیم داشت و مسئولان با قدرت بیشتری با اتکا به آرای مردم پیگیر مسائل و مشکلات خواهند بود.

وی با تاکید براینکه مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کنند، اذعان کرد: نباید وجود برخی از مشکلات که به امید خدا با تلاش مسئولان و همراهی مردم قابل حل است، مانع حضور حماسی ملت در انتخابات شود.

تمام زیرساخت‌های برگزاری انتخابات فراهم است

حسین خوش اقبال رییس ستاد انتخابات کردستان با اشاره به آمادگی کامل این استان برای برگزاری انتخابات دوم اسفندماه اظهار کرد: زیرساخت‌های برگزاری انتخابات فراهم است تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان استان از چند وقت پیش برای تهیه این نیازها بسیج شد‌ه‌اند تا بهترین امکانات فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: همه مقدمات برای برگزاری یک انتخابات حماسی، سالم و امن در این استان فراهم است.

به گفته این مقام مسئول، ضریب امنیت انتخابات در استان در سطح بالایی دارد و نیروهای انتظامی و نظامی آمادگی کامل برای تامین امنیت انتخابات در استان را دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از مسائل امنیتی تابعی از امنیت کشور است و ممکن است برخی معاندان نظام بخواهند در این مسیر اخلال ایجاد کنند، عنوان کرد: فعالیت گروه‌های معاند به صورت مستمر رصد می‌شود و با هر گونه بی‌نظمی و نا امنی بشدت برخورد خواهد شد.

فعالیت 6 هزار پلیس برای تامین امنیت انتخابات در کردستان

فرمانده انتظامی استان کردستان هم اظهار کرد: تامین امنیت انتخابات در دوم اسفند ماه امسال به عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است و قطعا با تمام توان و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در انجام این وظیفه بزرگ عمل خواهیم کرد.

سردار علی آزادی خاطرنشان کرد: امنیت پایه و اساس انتخابات در کشور است و نیروی انتظامی نقش مهم و حیاتی در تامین و تحقق این امنیت دارد.

وی تصریح کرد: تامین امنیت انتخابات به عنوان یک روز مهم و حماسی به عهده فرماندهی انتظامی استان گذاشته شده است که با همکاری بسیج و مرزبانی تمام توان خود را برای تامین امنیت یک‌هزار و 234 شعبه اخذ رای بکار خواهیم گرفت.

وی از آماده باش کامل تمام نیروهای انتظامی استان در راستای تامین امنیت انتخابات دوم اسفندماه خبر داد و گفت: ضمن دعوت از احاد مردم فهیم استان برای مشارکت حداکثری و پرشور در انتخابات با تمام توان در راستای تامین امنیت انتخابات تلاش خواهیم کرد.

به گفته سردار آزادی، 6 هزار پلیس به همراه نیروهای مرزبانی و بسیج امنیت انتخابات را در دوم اسفندماه جاری بر عهده دارند.

وی حضور اول وقت پای صندوق‌های اخذ رای را مورد تاکید قرار داد و گفت: محدودیت ترافیکی خاصی در روز انتخابات وجود ندارد، اما از مردم تقاضا داریم برای جلوگیری از ایجاد ترافیک از پارک خودروها در نزدیکی شعبه‌های اخذ رای خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان کردستان همچنین با بیان اینکه در این چند روز تبلیغات کاندیداها هیچ مورد سوءامنیتی در استان نداشتیم، عنوان کرد: سه نفر طی گزارشاتی که در رابطه با تخریب کاندیداها و پاره‌کردن و آتش‌زدن عکس‌های تبلیغاتی دریافت کردیم در شهرستان‌های مختلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

انصراف 70 کاندیدای انتخاباتی در کردستان

مراد جعفری هم اظهار کرد: تعداد کاندیداهای که تا روز گذشته در این استان از این عرصه انصراف داده بودند  ۶۳ نفر بود.

وی تصریح کرد: هفت نفر دیگر از روز گذشته تا صبح امروز درخواست خود را تسلیم فرمانداری‌های حوزه انتخابیه کرده و از عرصه رقابت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کنار رفته‌اند.

 دبیر ستاد انتخابات استان کردستان گفت: تعداد کاندیداهای انتخاباتی در این استان با انصراف این 70 نفر تا این لحظه به 90 نفر کاهش یافت.

به گفته وی، با انصراف این تعداد کاندیدا در حال حاضر تعداد داوطلبان در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران به ۲۹ نفر، حوزه انتخابیه بیجار ۲۷ نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه ۱۰ نفر، حوزه مریوان و سروآباد ۱۴ نفر و حوزه قروه و دهگلان هم به ۱۵ نفر رسیده است.

جعفری یادآور شد: 35 نفر از ۷۰ نفری که تا صبح امروز انصراف خود را اعلام کرده‌اند، قبل از اتمام بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی بوده است.

به گفته وی، هشت نفر از این تعداد قبل از اتمام بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات نظارت استانی، ۲ نفر قبل از اتمام بررسی صلاحیت هیات مرکزی نظارت «شورای نگهبان» و ۲۵ نفر نیز پس از اعلام صلاحیت‌ها و در زمان تبلیغات از ادامه روند انتخابات انصراف داده‌اند.

......

روز سرنوشت‌ساز نزدیک است، مردم در طول تاریخ انقلاب همواره نشان داده‌اند که در صحنه دشمن شکن حاضر هستند موضوعی که همواره دوستان را شاد و دشمنان را مایوس‌تر کرده است.

کسی نیست که نداند تنها با یک حضور پرشور و گسترده در انتخابات دوم اسفندماه است که می‌توان اتفاقات مهم را در داخل و خارج از کشور رقم زد.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول