اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

انتقاد «جین بیک اف» از تشدید بازی‌های سیاسی در آستانه انتخابات پارلمانی

رئیس جمهور قرقیزستان از تشدید بازی‌های سیاسی در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر حفظ وحدت بین مردم و دولت بسیار مهم است.

انتقاد «جین بیک اف» از تشدید بازی‌های سیاسی در آستانه انتخابات پارلمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سارانبای جین بیک اف» رئیس جمهور قرقیزستان در پارلمان این کشور از تشدید برخی تهدیدات در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر حفظ وحدت بین مردم و دولت بسیار مهم است.

وی گفت: اختلافات مربوط به لزوم انجام اصلاح در قوانین انتخاباتی تشدید می‌شود و نمایندگان پارلمان و هموطنان می‌خواهند نظر رئیس جمهور درباره این موضوع را بدانند.

جین بیک اف افزود: بسیاری از نمایندگان پارلمان فعلی طرفدار حفظ ارای حداقل برای ورود به پارلمان در سطح 9 درصد هستند و این بند در قوانین ثبت شده است.

رئیس جمهور قرقیزستان تصریح کرد: قدرت‌های سیاسی دیگر این عامل را قبول ندارند و از لزوم کاهش ارای حداقلی برای ورود به پارلمان جدید تا هفت، پنج و حتی سه درصد خبر می‌دهند.

وی ادامه داد: طرفداران برگزاری انتخابات 9 درصدی خواهان تقویت ظرفیت‌های احزاب پارلمانی فعلی هستند اما این تصمیم چالش‌های خود دارد.

جین بیک اف خاطر نشان کرد: انتخابات پارلمانی قبلی با ارای حداقل هفت درصدی برگزار شد و طرفداران انتخابات پنج و سه درصدی تأکید بر حضور جوانان در مجلس می‌کنند اما آنها در واقع منافع شخصی خود را دنبال می‌کنند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: به نظر من نمایندگان پارلمان این مسئله را بررسی کرده تصمیم درستی را خواهند گرفت که دستگاه ریاست جمهوری آماده همکاری با تمام قدرت‌های سیاسی است.

جین بیک اف اظهار داشت: انتخابات سال جاری برگزار خواهد شد بنابر این بازی‌های سیاسی و درگیری بین قدرت‌های سیاسی افزایش می‌یابد و این تحولات حتما تأثیر خود بر فعالیت پارلمان می‌گذارد.

قرار است انتخابات پارلمان قرقیزستان فصل پاییز سال جاری برگزار شود. کمیسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان تاریخ دقیق انتخابات پارلمانی را هنوز اعلام نکرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول