اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

فروغی: 82 گروه موسیقی در جشنواره فجر حضور داشتند

مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بخش فراخوان ۲۵۳ گروه شرکت کردند و ۶۰ گروه هم دعوت شدند و از این تعداد ۸۲ گروه از سوی هیئت انتخاب برای حضور در جشنواره انتخاب شدند.

فروغی: 82 گروه موسیقی در جشنواره فجر حضور داشتند

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس؛ فاطمه خوش نما: فروغی مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با شبکه سپهر رسانه معاونت فضای مجازی رسانه ملی گفت: در حوزه معاونت هنری وزارت ارشاد که گسترده ترین معاونت است، ما چهار جشنواره فجر داشتیم که جشنواره بین المللی تئاتر فجر، موسیقی فجر، مد و لباس فجر و جشنواره هنرهای تجسمی را برگزار می کند.

وی ادامه داد: جشنواره موسیقی فجر در واقع دوسال است که آیین نامه ای برای آن تنظیم شده است و در این دوسال براساس این آیین نامه برگزار و اجرا می شود البته این آیین نامه ممکن است ضعف و نقض هایی داشته باشد.

وی عنوان کرد: طبق  آیین نامه یک شورای انتخاب دبیر است که هنرمندانی از دانشکده های موسیقی و اصحاب موسیقی، دبیر جشنواره را به دفتر موسیقی پیشنهاد می کنند، فراخوان جشنواره اعلام می شود و بعد هیئت انتخاب گروه ها از بین آثاری که در فراخوان شرکت کردند و گروه هایی که از آنها برای حضور در جشنواره دعوت می شود، گروه های اصلی را برای شرکت در جشنواره انتخاب می کنند.

فروغی توضیح داد: در بخش فراخوان ۲۵۳ گروه شرکت کردند و ۶۰ گروه هم دعوت شدند و از این تعداد ۸۲ گروه از سوی هیئت انتخاب برای حضور در جشنواره انتخاب شدند.

وی درباره رویکرد وزارت خانه برای برپایی جشنواره در مقابل تحریم های برخی از هنرمندان گفت:جشنواره موسیقی فجر هم یک رویداد مهم و فراگیر در حوزه موسیقی است و وزارت خانه با احترام به نظر  همه هنرمندان تصمیم گرفت جشنواره برگزار شود چراکه گروه های معدودی تصمیم داشتند در جشنواره حضور پیدا نکنند. گفتگوهایی صورت گرفت و جدول جشنواره با ۸۲ گروه تدوین و جشنواره برگزار شد.

 

 

وی بیان کرد: انتظارات ما به حد مطلوب قطعا برآوره نشد من فکر می کنم جشنواره با گونه های مختلف موسیقی دستگاهی ،نواحی ،ارکستر،کلاسیک ،پاپ و... سلایق مختلف را  پاسخ بدهد طبیعی است که با توجه به تغییر ذائقه مخاطبان و جامعه در حوزه موسیقی جشنواره همه سلایق را در خود جای داد.

فروغی درباره برگزاری جشنواره در شهرهای دیگر توضیح داد: در منطقه آزاد اروند، آذربایجان شرقی، بوشهر، خوزستان، زنجان، گلستان، سیستان و بلوچستان، فارس که در این استان ها هم از گروه های نواحی استفاده شده است و هم از تهران به شهرها رفته اند و جشنواره در استان ها برگزار شده است.

فلوریان نواک، ریستار پیانو از کشور بلژیک نیز در ادامه گفت: من در بلژیک متولد شدم و دورگه آلمانی و بلژیکی هستم. برای خانواده من موسیقی بخشی از تحصیل بود و هر کدام از خانواده یک سازی را می نوازند.

وی افزود:من از چهار سالگی شروع کردم اما اینگونه نبود که شیفته موسیقی باشم‌ زمانی که ۱۱ سالگی در مسابقه نواختن پیانو شرکت کردم برای من هیجان انگیز شد.این مسابقه باعث آشنایی من با دیگر هنرمندان پیانیست شدو این باعث آموختن پیانو برای من شد.

وی عنوان کرد: ۱۶ ساله بود  که به آلمان رفتم و کنسرت هایی را برگزار کردم آدم خوش شانسی  بودم که پدر و مادرم من را حمایت می کردند  و همچنین استادهای فوق العاده ای داشتم. حتی قطعه هایی را منتشر کردم و مورد استقبال مخاطبان شد.

وی اظهار کرد: همسر من ارمنی است و ما همیشه دوست داشتیم به ایران بیاییم واز آنجا دیدن کنیم و مدیر برنامه هام گفت آماده ای در تهران اجرا داشته باشی که من با کمال میل قبول کردم. خوشحالم در ایران هستم،این دعوت مثل یک سورپرایز برای من بود.

برنامه سپهر آوا به تهیه کنندگی وکارگردانی مهدی امامی، کاری از معاونت فضای مجازی رسانه ملی و ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه سپهر پخش می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول