اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

تغییرات در مسابقات آزمایشی المپیک به خاطر ویروس کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا تغییراتی در مسابقات آزمایشی المپیک توکیو ایجاد خواهد شد.

تغییرات در مسابقات آزمایشی المپیک به خاطر ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات آزمایشی بازی‌های المپیک که قرار بود اواخر این ماه برگزار شود به خاطر شیوع ویروس کرونا و همچنین حضور ورزشکاران مختلف دوباره برنامه‌ریزی می‌شود.

به نظر می‌رسد در حالی که کمتر از 6 ماه به بازی‌ها مانده این مسابقات آزمایشی محدود به ورزشکاران ژاپنی شود.

برگزاری مسابقه آزمایشی که قرار بود 28 فوریه در ورزشگاه آرایکه برگزار شود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مسابقات بوچیا یکی از 19 رقابت آزمایشی است که قرار بود قبل از بازی‌های المپیک برگزار شود.

رویدادهای آزمایشی نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا چقدر در روند آماده‌سازی المپیک و ورزشکاران کشورهای مختلف تاثیر گذاشته است. شیوع ویروس در ژاپن باعث کشته شدن 3 نفر شده است. بیش از 75 هزار هم در جهان مبتلا به این ویروس شده‌اند. این ویروس باعث کشته شدن 2 هزار نفر در چین شده است.

ماسا تاکایا سخنگوی توکیو در خصوص برگزاری رقابت‌های آزمایشی به آسوشیتدپرس گفت: کاملا مشخص است که رویدادهای آزمایشی تغییر خواهد کرد اما این مسابقات برگزار خواهد شد.

کمیته برگزاری بازی‌های 2020 و کمیته بین‌المللی المپیک بارها در این هفته اعلام کرده‌اند هیچ برنامه‌ای برای لغو و یا تعویق المپیک ندارند.

تاکایا اظهار داشت: مسابقات آزمایشی که در آینده انجام خواهد شد شامل راگبی با ویلچر است که روزهای 12 تا 15 مارس برگزار می‌شود و مسابقات ژیمناستیک که روزهای 4 تا 6 آوریل پیگیری خواهد شد.

براساس اعلام وی مسابقات آزمایشی لغو نخواهد شد و به تعویق هم نمی‌افتد اما وی نمی‌تواند تضمین کند ورزشکاران غیرژاپنی در این مسابقات شرکت کنند.

وی ادامه داد: ما هنوز نمی‌دانیم کدام ورزشکاران در این 2 مسابقه آزمایشی شرکت می‌کنند. در زمان لازم اطلاعات لازم را اعلام می‌کنیم.

مسابقات انتخابی المپیک و یا رقابت‌های دیگر در قاره آسیا به خاطر شیوع ویروس یا لغو شده و یا به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول