اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ستاری: اگر رسانه ها از نوآوری علوم شناختی استفاده نکنند آسیب می بینند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز جمهوری اسلامی نیاز جدی به علوم شناختی برای پیشرفت دارد و رسانه ها نیز اگر از نوآوری این رشته استفاده نکنند آسیب خواهند دید.

ستاری: اگر رسانه ها از نوآوری علوم شناختی استفاده نکنند آسیب می بینند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: علوم شناختی از حوزه های مهمی است که ما چند سالی است در معاونت علمی بر روی آن کار می کنیم، از حدود ۶ سال پیش به دنبال اکوسیستم یا زیست بوم بوده ایم تا آن را پیاده کنیم.
وی افزود: سرمایه های جوانان امروز در مغزهای آنان است نه در جیب هایشان، در تحریم جاهایی مورد هدف قرار می گیرد که ما خام فروشی داریم امروز یک کیلو بذر خیار و گوجه به ارزش طلا است.
ستاری ادامه داد: امروز کشور با نفت دیگر اداره نمی شود چراکه همه چیز در کشور مشکلش پول است شرکت های دانش بنیان نه زمین عجیب قریبی دارند در  آنها  مغزها حاکم هستند در واقع جامعه را این افراد می سازند.
وی ادامه داد: توسعه علوم شناختی نیاز به یک فرهنگ دارد ما در معاونت علمی بستر علوم شناختی هستیم البته در برخی از حوزه های علوم بی نظیر هستیم مثل بیو تکنولوژی اما علوم شناختی هم جزو علومی است که می تواند یک تحول اساسی در کشور ایجاد کند.
ستاری خاطر نشان کرد: اگر رسانه بخواهند رویکرد علمی  داشته باشند باید روش های فعالیت رسانه ها تغییر کند در توسعه هوش مصنوعی شرکت های خوبی در کشور داریم که در ابعاد مختلف وجود دارند اما رسانه ها هم می توانند در این حوزه ورود پیدا کنند.
وی افزود: از حوزه مجازی به سلامت مردم می رسیم در واقع سیستم های تکنولوژی امروز جامعه را می شناسد و بر اساس نیاز مردم فعالیت می کند که هوش مصنوعی از جمله آن است.

 

ستاری تصریح کرد: معاونت علمی یک پلتفرم و بستر برای توسعه هوش مصنوعی و علوم شناختی است پس باید شما رسانه ها اگر پتانسیل دریافت تکنولوژی و نوآوری داشته باشید پیروز می شوید و ایده های زیادی در تحول رسانه ها وجود دارد و باید از فضای سنتی رسانه ها فاصله بگیریم.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: آمادگی برای مرحله عملیاتی در حوزه علوم شناختی وجود دارد بهتر است در قالب استارت آپ به علوم شناختی پرداخته شود چرا که جزء حوزه هایی است که ما به صورت جدی به آن نیاز دارد اگر از این نوآورها در رسانه ها استفاده نشود آسیب خواهیم دید زیرا الان رسانه  احتیاج به نوآوری جدید دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول