اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آخرین وضعیت انتخابات اصفهان از زبان معاون استاندار/ تعطیلی مدارس در روز شنبه اعلام می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت:در شهرستان اصفهان شمارش آرا بلافاصله پس از پایان ساعت مقرر رأی‌گیری شروع می‌شود، اعلام نتیجه قطعی و نهایی پس از تطبیق لیست‌های هیأت اجرایی و هیأت نظارت اعلام می‌شود اما امکان اعلام مرحله‌ای هم وجود دارد.

آخرین وضعیت انتخابات اصفهان از زبان معاون استاندار/ تعطیلی مدارس در روز شنبه اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حیدر قاسمی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: مهلت تبلیغات انتخابات مجلس ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه یکم اسفند 1398 به طور قانونی به پایان رسید و اگر هرکسی تحت هر عنوانی تبلیغات را دنبال کند تخلف محسوب می‌شود، بنابراین از نامزدها و طرفداران درخواست می‌شود نسبت به رعایت قانون توجه لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت: از این زمان به بعد تبلیغات در فضای مجازی و  حقیقی به طور جد پیگیری و با تخلفات صورت گرفته برخورد خواهد شد، عمده تخلفات انتخاباتی و آنچه تحت عنوان این موضوع تلقی می‌شد بیشتر مربوط به محیط‌هایی مانند خیابان‌ها، بزرگراه و چهارراه‌ها بود که به جز در ستادها برای تبلیغات از آن‌ها استفاده  شد.

وی افزود: بخش دیگری از تخلفات که بیشتر مشهود بود ابعاد تصاویر، اقلام و بنرهایی استفاده شده بود،  طبق قانون ابعاد تصاویر 50 در 70 باید باشد و استفاده از تصاویر بزرگ‌تر ایراد قانونی دارد  و ستاد پیشگیری از تخلفات موظف به رسیدگی  است که اغلب نامزدها این مورد را داشتند ، البته بعضی‌ها هم موارد را رعایت کردند بخشی توسط اکیپ‌هایی ستاد اجرایی پاکسازی و جمع‌آوری‌شده و امروز مابقی آثار تبلیغات خلاف و غیرقانونی همچنان دنبال می‌شود.

 قاسمی خاطرنشان کرد:  تعداد واجدین شرایط حوزه انتخابیه اصفهان یک میلیون و 605 هزار و 925 نفر است، پس از آن بالاترین میزان آمار واجدین شرایط در کاشان، نجف‌آباد، فلاورجان، شاهین‌شهر و میمه است، تا آخر وقت روز گذشته که آخرین روز تبلیغات محسوب می‌شد 375 نفر از ابتدای بعد از ثبت‌نام کاندیداها انصراف دادند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان تصریح کرد:  نامزدهای انتخاباتی تا پایان امروز فرصت انصراف دارند و حتی در صورت انصراف در روز انتخابات  اگر آگاهی در محل اخذ رأی نصب شده باشد امکان خط زدن اسم متقاضی انصراف وجود دارد، تا روز 30 بهمن 1398 تعداد 306 نفر در عرصه رقابت در سطح استان باقی ماندند.

وی با اشاره به زمان اعلام نتایج قطعی آرا تأکید کرد: شمارش آرا بلافاصله پس از پایان ساعت مقرر رأی‌گیری شروع می‌شود و زمان اعلام نهایی بستگی به  تعداد صندوق‌ها دارد،در شهرستان‌ها با صندوق کمتر اعلام آرا زودتر خواهد بود اما در شهرستان اصفهان اعلام نتیجه قطعی و نهایی پس از تطبیق لیست‌های هیأت اجرایی و هیأت نظارت اعلام می‌شود اما امکان اعلام مرحله‌ای هم وجود دارد.

قاسمی اذعان داشت: تنها کلیه آثار تبلیغاتی در محدوده شعبه‌های اخذ رأی پاکسازی می‌شود و حدود 60 هزار نفر در سطح استان اصفهان در فرآیند برگزاری انتخابات اعم از نیروی انتظامی، ناظران، پشتیبانی و لجستیک، بازرسان، ستادهای پشتیبانی و نماینده فرماندار و... به طور مستقیم حضور دارند و این انتخابات را پوشش می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان  یادآور شد: تعداد شعب اخذ رأی در اصفهان دو هزار و 838 است و در تمام حوزه‌های انتخابیه و شعب اخذ رأی دستگاه احراز هویت نصب می‌شود، تعدادی در حدود 15 تا 20 درصد بین‌شهری و روستایی در نظر گرفته شده تا اگر در حین  کار  دچار اختلال شد وقفه‌ای در روند انتخابات وارد نشود.

وی افزود: مسؤولیت نظم عمومی در انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است  و نیروی انتظامی حق ورود در مباحث انتخابات و امور رأی‌گیری را ندارند و اصل بر حفظ سلامت،  نظم و امنیت شعبه در زمان انتخابات است.

قاسمی در پایان تأکید کرد: قانون نظارت و شفافیت بر منابع مالی نامزدها به تأیید هیأت نظارت رسیده و ابلاغ شد، از طریق فرمانداری‌ها برای همه نامزدهای انتخاباتی از لحاظ قانونی اعلام شده  تا نماینده مالی  و حساب مربوطه را اعلام کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان عنوان کرد: احتمالا در شهرستان‌ها شمارش آرا تا صبح روز شنبه به پایان می رسد و مدارس تعطیل نخواهندبود، تعطیلی مدارس روز شنبه اصفهان متعابا اعلام خواهدشد.

انتهای پیام/63095/م10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول