اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

جزئیات اختتامیه جشنواره موسیقی فجر اعلام شد

رئیس سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از جزئیات اختتامیه این دوره از جشنواره خبر داد.

جزئیات اختتامیه جشنواره موسیقی فجر اعلام شد

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، محمداللهیاری رییس سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با شبکه سپهر رسانه گفت: نتیجه کارهای چند ماهه هنرمندان موسیقی، داوران و همکارانم به سرانجام رسید و شاهد برگزاری ۷ روز پرفشار جشنواره موسیقی فجر بودیم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶۰۰ هنرمند ایرانی در این هفت روز هنرنمایی کردند و مردم از هنر دست و آواز آنها بهره بردند.

 

 

اللهیاری عنوان کرد: امسال تلاش کردیم،گونه های مختلف در جشنواره حضور داشته باشند ، لذا یک تلاش سه ماه را گروه ها و هیئت انتخاب انجام دادند.
از بین ۲۵۳ گروهی که در فراخوان جشنواره شرکت کرده بودند،۳۴ گروه را برای حضور در جدول نامزد کردند و ۳۲ گروه را هیئت انتخاب به صورت مدعو و دعوتی جای دادند.


رییس جشنواره موسیقی عنوان کرد: بخش بانوان که امسال بعد از وقفه ای که افتاده بود به جشنواره اضافه شد .

وی ادامه داد: ۲۲ گروه در جدول جشنواره اجرا کردند در حالی که اولین بار بود که در جشنواره موسیقی فجر حاضر بودند.

وی توضیح داد: در بخش بین الملل نیز هفت گروه حضور داشتند که تونس،ایتالیا،بلژیک،فرانسه،آذربایجان، و دو گروه هم از کشور اتریش که میزبان آنها بودیم.
آنچه مردم اظهار کردند سطح کیفی اجراهای بین المللی خوب بود.

وی افزود:در جشنواره پنج نشست پروهشی را به کمک فرهنگستان هنر هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار کردیم.

وی پیرامون جایزه های امسال گفت: امسال جایزه موسیقی و رسانه است که تلاش های یکسال گذشته خبرنگاران در حوزه موسیقی را توسط یک هیئت داوری بررسی کرده ایم و در اختتامیه افراد برگزیده معرفی می شوند همین طور با هدف کمک به اعتلا و سطح ترانه ها در موسیقی آثاری که دریک سال گذشته به دفتر موسیقی در قالب شعر ترانه آمده بود توسط هیئتی از داوران بررسی شده و از بین چند هزار اثر در اختتامیه برگزیده انتخاب می شود.

وی افزود: از چهار پیشکسوت عزیز حوزه موسیقی تجلیل خواهد شد.

الهیاری توضیح داد: جشنواره موسیقی فجر امسال در ۱۰ استان و یک منطقه آزاد اروند برگزار شد و به مناسبت سیلی که در سیستان و بلوچستان رخ داد جشنواره به صورت ویژه در آنجا برگزارشد و یک شب هم در تهران به عنوان شب موسیقی تهران مردم گردهم آمدند و هنرمندان سیستانی هنرنمایی کردند و عواید این اجرا هم صرف کمک به مردم سیل زده خواهد شد.

وی بیان کرد: دو اتفاق دیگر جشنواره با توجه به اینکه ما در دی ماه شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی و  حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را داشتیم .دو قطعه توسط آهنگساز خوب کشورمان بهزاد عبدی آماده شد.

الهیاری درباره جزییات  اختتامیه توضیح داد: اختتامیه با حضور دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان حوزه موسیقی وسایر عرصه های هنر برگزار خواهدشد.برنامه چهار بخش اجرای موسیقی خواهد داشت.


مونسان وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: خوشبختانه جشنواره های موسیقی،فیلم وتئاتر فجر  امسال هم به خوبی برگزار شد،باید از همه هنرمندان محبوب کشورمان تشکر کرد همه می دانیم که هنرمندان بخشی از نخبگان کشور را تشکیل می دهند بنابراین سهم آنها در پیشبرد کشور مهم است.

برنامه سپهر آوا به تهیه کنندگی وکارگردانی مهدی امامی، کاری از معاونت فضای مجازی رسانه ملی و ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه سپهر پخش می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول