اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلومبرگ: ترکیه از آمریکا خواسته در مرز سوریه پاتریوت مستقر کند

یک رسانه آمریکایی مدعی شده آنکارا از واشنگتن خواسته در مرز این کشور با سوریه سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» مستقر کند.

بلومبرگ: ترکیه از آمریکا خواسته در مرز سوریه پاتریوت مستقر کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی امروز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد ترکیه‌ای مدعی شده ترکیه از آمریکا خواسته دو سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در مرز جنوبی این کشور مستقر کند. 

مقام ارشد ترکیه‌ای گفته ترکیه خواستار آن است که با استقرار این سامانه‌های پدافند موشکی آزاد شده و بتواند از حملات آتی نیروهای سوریه که با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه انجام می‌شوند جلوگیری کند. 

مقام ترکیه‌ای گفته در صورتی که این سامانه‌ها در استان «ختای»، واقع در مرز ترکیه و سوریه مستقر شوند آنکارا می‌تواند از جنگنده‌های «اف‌۱۶» خود برای حمله به نیروهای ارتش سوریه در ادلب استفاده کند. 

وی همچنین اضافه کرده که ترکیه هنوز پاسخی از آمریکا دریافت نکرده است. این پیام هفته گذشته به «جیمز جفری»، نماینده آمریکا در امور سوریه تحویل شده است. 

درخواست جدید در حالی مطرح شده که مسئله خرید این سامانه‌ها یکی از مسائل محل اختلاف میان ترکیه و آمریکا در سال‌های گذشته بوده است. 

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» هر گونه توافق بر سر خرید این سامانه‌ها را به لغو قراردادی میان ترکیه و روسیه برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی روسی منوط کرده است.

ترکیه سال گذشته اقدام به خریداری سامانه موشکی اس‌-۴۰۰ از روسیه کرد. آمریکا این اقدام را تهدیدی در برابر ناتو قلمداد می‌کند. 

ارتش سوریه امروز با حمله و عملیات جدید نیروهای ترکیه و تروریست‌های مورد حمایت آنکارا در استان ادلب مقابله کرد.

شبکه خبری المیادین گزارش کرد که «جنگنده‌های روس امروز تجمع ادوات، خودروها و نیروهای وابسته به هیئة تحریر الشام در محور النیرب در غرب شهر ادلب (و شرق استان ادلب) را بمباران کردند».

منابع میدانی نیز گزارش کردند که نیروهای ترکیه هیچ پیشروی کسب نکردند و درگیری‌ها عموما در اطراف شهرک نیرب بوده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول