اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید/ پیش‌بینی مشارکت 70 درصدی

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از ساعات اولیه آغاز انتخابات پای صندوق‌های رأی آمدند.

انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید/ پیش‌بینی مشارکت 70 درصدی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در 3 حوزه انتخابیه از صبح امروز برای انتخاب 3 نماینده استان پای صندوق‌های رأی آمدند.

به گزارش فارس مردم استان از همان لحظات اولیه صبح امروز به پای صندوق‌های رأی آمدند تا در نخستین دقایق رأی اول وقت خود را به صندوق‌ها بیندازند.

 

 

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان در دقایق اولیه رأی‌گیری وارد دبیرستان شهید بهشتی شهر یاسوج شد تا رأی اول وقت خود را به صندوق رأی بیندازد.

 

 

از همه حوزه‌های انتخابیه و شعب رأی در سراسر استان خبر می‌رسد که مردم در همین ساعات اولیه حضور حماسی در پای صندوق‌های رأی داشته‌‌اند.

حضور مسوول دفتر شورای نگهبان استان پای صندوق رأی 

حجت‌الاسلام شیخ قدرت‌الله خرم‌روز رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در مدرسه شهید کرمی شهر یاسوج رأی خود را به صندوق رأی انداخت.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این که انتخابات را در نهایت سلامت برگزار می‌کنیم قول داد تا از رأی مردم به درستی صیانت شود.

 

 

این مسوول گفت: مردم هم باید با مسوولان برگزاری انتخابات نهایت همکاری را داشته باشند و اگر در جایی تخلفی صورت گرفت به مسوولان ذی‌ربط اطلاع دهند.

 

در این کارزار هفت نفر داوطلب رسیدن به کرسی وکالت خانه ملت از حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی هستند.

خانمی که همراه فرزند خردسال خود به شعبه مدرسه صدیقه کبری در دهدشت آمده بود، به فارس گفت: به خاطر خون حاج قاسم آمدم تا در انتخابات شرکت کنم. 

یکی دیگر از رای دهندگان با بیان اینکه انتخابات یک تکلیف است، افزود: حضور مردم پای صندوق‌های رای باعث نا امیدی دشمن می‌شود.

 

۳۴۵ شعبه جهت جمع‌آوری آرای مردم دایر شده است.

حضور پرشور مردم از دقایق آغازین رای‌گیری در شعب اخذ رای قابل توجه است.

یک مجموعه پنج هزار نفری در حوزه انتخابیه کهگیلویه کار اخذ رای از مردم را انجام می‌دهند.

درخواست استاندار از رأی دهندگان

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری انتخابات و شمارش آرا گفت: همزمان دو نفر آرا و اسامی را در هنگام شمارش قرائت می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورتی جمع‌بندی نهایی آرای صندوق‌های رأی صورت می‌گیرد که در شمارش‌ها کاملا تطابق وجود داشته باشد و در غیر این صورت تا زمان حصول تطابق مسوولان شعبه باید به کار خود ادامه دهند.

کلانتری گفت: مردم خبر رسمی نتیجه انتخابات را از منابع و کانال‌های رسمی پی‌گیری کنند و از طریق صدا و سیما در کمترین زمان ممکن پس از شمارش آرا و جمع‌بندی نتیجه به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

همزمان با دقایق منتهی به ظهر گزارش‌های رسیده از خبرنگاران در سراسر استان این چنین می‌گوید که صف‌ رای دهندگان همچنان فشرده بوده و مردم همچنان در صف‌های طولانی منتظر رای دادن هستند.

استاندار از رأی دهندگان خواست تا پس از انداختن رأی خود به صندوق در محل تجمع نکنند و محل را برای سهولت کار دست اندرکاران و رفاه حال سایر رأی دهندگان ترک کنند.

*حضور نامزدهای انتخابات در ساعات اولیه رأی‌گیری

نامزدهای انتخابات در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ نیز همگام با مردم در انتخابات مشارکت دارند.

سید محمد موحد پس از ادای احترام به شهدا، با حضور در شعبه رای گیری مستقر در مسجد دهستان راک رای خود را به صندوق انداخت.

 

عدل هاشمی‌پور در شعبه ثابت شهری واقع در هلال‌احمر دهدشت به خودش رأی داد.

هاشمی‌پور پس از انداختن رأی به صندوق در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار داشت: از حضور مردم در شورآفرینی انتخابات و همه دست اندرکاران و عوامل برگزاری تشکر می‌کنم.

این نامزد انتخابات مجلس افزود: در نطق‌های انتخاباتی اعلام کردم در صورتی که مردم برای بار دوم اعتماد کنند همه تلاش خود را برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بکار خواهم گرفت.

 

هاشمی‌پور در پاسخ به این سؤوال که در صورت عدم راهیابی به مجلس چه عمس العملی خواهید داشت، تصریح کرد:خدمت را صرفا در نمایندگی نمی‌بینم همان طور که سابقه 37 سال خدمت در عرصه‌های مختلف دارم.

وی ادامه داد: اگر برنده انتخابات نشدم اولین کسی خواهم بود که بامداد سوم اسفند ماه به منتخب تبریک گفته و اعلام همکاری خواهم داشت و توصیه می‌کنم طرح‌های بزرگ و نیمه تمام را تکمیل کند.

به گزارش فارس در حالی که ساعت 14 را پشت سر می‌گذاریم همچنان مردم به صورت فشرده در صف‌های طولانی رأی حضور دارند.

بسیاری از مردم که برای فریضه نماز جمعه به مصلاها رفته بودند  عصر را برای حضور پای صندوق‌های رأی انتخاب کرده‌اند و تا ساعاتی دیگر صفوف رأی‌گیری فشرده‌تر خواهد شد.

از هر سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد خبر می‌رسد که آرامش در انتخابات برقرار است و تاکنون گزارشی از درگیری مخابره نشده است.

حسنی معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص روند انتخابات در سه حوزه انتخابیه استان گفت: روند برگزاری انتخابات تاکنون مطلوب بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تخلفی هم صورت گرفته از برخی تخلفات از جمله خرید و فروش رأی در برخی شعب و همچنین 2 بار رأی دادن به عنوان تخلفات صورت گرفته خبر داد.

حماسه حضور مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در روز رأی‌گیری به گونه‌ای است که از پیر و جوان گفته تا معلولینی که روی ویلچر بوده با سختی و مشقت خود را به شعب اخذ رأی می رسانند تا پازل این حماسه تکمیل شود.

 

احد جمالی معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان از پایان انتخابات در این استان خبر داد و گفت: انتخابات بعد از ساعت 8 تمدید نمی‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که 70 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت داشته‌اند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول