اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رای گیری تا ساعت 23 در استان مرکزی تمدید شد

فرآیند اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ امروز در 7 حوزه انتخابیه و یک‌هزار و 20 شعبه اخذ رای استان مرکزی آغاز شد.

رای گیری تا ساعت 23 در استان مرکزی تمدید شد

 خبرگزاری فارس ـ اراک؛ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی نیز کلید خورد.

ساعت ۸:۰۰ ـ فرآیند اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز در7 حوزه انتخابیه و یک‌هزار و 20 شعبه استان مرکزی آغاز شد.

بر همین اساس، 144 کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دیار آفتاب برای کسب ۷ کرسی مجلس به رقابت می‌پردازند.

همچنین یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۸ نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری این استان در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط رای هستند.

مردی که اولین رای را به صندوق انداخت

8:15 ـ نخستین رای توسط یک مرد در مدرسه تقوی نژاد به صندوق انداخته شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی رای خود را به صندوق انداخت

 8:44 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با حضور در شعبه سیار 233 شهری  رای خود را به صندوق انداخت و در انتخابات دوره یازدهم مجلس شرکت کرد.

آیت الله قربان علی دری نجف آبادی پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات حق شرکت در سرنوشت است و مردم ایران شرکت در انتخابات را یکی از افتخارات خود می دانند.

وی تصریح کرد: حضور حماسی و باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب آگاهانه موجب شکل گیری مجلسی قوی خواهد شد.

 شناسایی عوامل تخریب نامزدهای انتخاباتی اراک

9:25 ـ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی  نیز امروز از شناسایی عوامل تخریب نامزدهای انتخاباتی اراک در فضای مجازی خبر داد.

احسان آنقی در جمع خبرنگاران گفت: با دستور مقام‌ قضایی افرادی که اقدام به تخریب نامزدهای انتخابات در فضای مجازی کرده بودند دستگیر خواهند شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بی اخلاقی های انتخاباتی فضای مجازی این افراد با ایجاد  کانال‌های  غیرواقعی اقدام به تخریب نامزدها کردند که با تلاش‌های صورت گرفته یک گروه شناسایی شده و در این خصوص پرونده‌ای نیز تشکیل شده است و عوامل این گروه پس از پایان انتخابات دستگیر می‌شوند.

10:20 ـ استاندار مرکزی با حضور در مدرسه حاج تقوی نژاد رای خود را با صندوق انداخت.

مردم باید در انتخاب نامزد اصلح دقت کنند 

11ـ رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی رای خود را در صندوق رای انداخت.

آیت اله میرمهدی امروز با حضور درپای صندوق در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت و رای خود را داخل صندوق انداخت.

وی در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: سرنوشت کشور  و وضعیت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کشور وابسته به انتخابات مجلس است، چون مجلس در راس امور است و اختیاردار اموال بیت المال و کشور است.

 رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: جریانات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی با راهیابی به مجلس بر این اموال مسلط می شوند بنابراین مردم باید در انتخاب نامزد اصلح دقت کنند و بدانند چه کسی را اختیاردار خود در مجلس می کنند.

وی بیان کرد: اصل شرکت در انتخابات وظیفه هر ایرانی ست اما اینکه به نامزد اصلح رای بدهیم از شرکت در انتخابات هم مهم‌تر است.
وی افزود: اگر مردم در تعیین سرنوشت خود دخالت نکنند در واقع اجازه داده اند افراد ناصالح بر کشور و اموال شان مسلط باشند و این آینده کشور را به خطر خواهد انداخت.

 مدارس شهرستان  اراک روز شنبه  تعطیل  شد 

11:15 ـ  حسین بختیاری فرماندار اراک از تعطیلی مدارس شهرستان اراک در روز شنبه خبر داد.

وی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: به علت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و احتمال طولانی شدن روند شمارش آراء فردا شنبه ۳ اسفند ۹۸  همه‌ مقاطع‌تحصیلی در شهرستان اراک تعطیل می باشند.

 ۶۵ درصد از افراد بالای ۹۵ سال رای دادند

11:40 ـ استاندار مرکزی اعلام کرد: ۶۵ نفر از افراد بالای ۹۵ سال در این استان در ساعات نخست انتخابات آراء خود را به صندوق‌های رای انداختند.

سیدعلی آقازاده افزود: در سه ساعت نخست از زمان قانونی انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ۱۱۱ هزار نفر از واجدان شرایط در شعب اخذ رای حاضر شده‌اند که می توان گفت در رنج سنی 95 سال حدود 65 نفر  در انتخابات شرکت کردند.

شرکت در انتخابات یک جهاد عمومی است 

12:52ـ رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی گفت: برای نماینده نامزدهای انتخابات دو هزار و ۵۱۴ کارت به منظور حضور در پای صندوق های رای در استان صادر شده است.
 حجت الاسلام امیررضا مبارک آبادی در جمع خبرنگاران افزود: شرکت در انتخابات یک جهاد عمومی است و از نخستین ساعات  اخذ رای استقبال خوبی در سطح کشور و استان شده است.

وی تاکید کرد: ماحصل زحمات هیات های اجرایی، نظارت و ستاد انتخابات استان روز جاری با حضور حماسی مردم مشهود است.
مبارک آبادی با بیان اینکه وظیفه هیات نظارت استان، صیانت و پاسداری از آراء مردم است گفت: تمام تدابیر لازم در ستاد انتخابات کشور به لحاظ حضور پرشور مردم در این روز حماسی اندیشیده شده است و به دلیل رعایت مباحث بهداشتی درمانی و ایجاد عملیات روانی، استفاده از اثر انگشت رای دهندگان الزامی نیست و تا همین لحظه وفاق و همدلی میان تمام عوامل اجرایی و نظارت و بازرسی وجود دارد.

 ۱۳۲ هزار در استان موفق شدند رای خود را صندوق بیندازند

13:15 ـ رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: از ابتدای روز جاری و آغاز رای گیری در سطح کشور و استان مرکزی ۹۹درصد از شعبات اخذ رای آنلاین و فعال بودند و یک درصد شعب نیز در کوتاه ترین زمان رفع عیب شد و هم اکنون ۱۰۰درصد شعب آنلاین فعال است و تا کنون ۱۳۲ هزار در استان موفق شدند رای خود را صندوق بیندازند.

بهروز اکرمی تاکید کرد: تاکنون هیچگونه موارد خاص امنیتی گزارش نشده و شرایط بهداشتی در تمام شعب اخذ رای با همکاری علوم پزشکی فراهم است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی خاطرنشان کرد: امید است مردم با حضور حماسی خود آراء خود را در صندوق ها بیندازند و پایان رای گیری تداوم مردم سالاری دینی در کشور باشد و این روز به یاد ماندنی در کارنامه نظام جمهوری اسلامی ثبت شود.

نماینده  اراک رای خود را در صندوق انداخت

علی اکبر کریمی نماینده شهر اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی رای خود را در صندوق انداخت.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با حضور در محل رای گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای خود را به صندوق انداخت.
وی در گفت گو با خبرنگار فارس با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم ولایتمدار استان مرکزی گفت: همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند حضور مردم در پای صندوق های رای متضمن پایداری و حفاظت و استقلال کشور است.

کریمی تصریح کرد: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و بهترین پاسخ به توطئه ها و فتنه های دشمنان است. 

وی با اشاره به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر پر کردن تمام گزینه های رای به تعداد نامزدهای هر شهر در تعرفه ها افزود: هم مردم شریف استان مرکزی و هم تمام هم میهنان ما در کشور  باید با نوشتن اسامی نامزدهای مورد تایید و اصلح بر روی برگه های رای، فرصت تسلط نمایندگان غربزده و واداده را بر اموال و انفاس خود ندهند.
وی افزود: کشور ما مبتنی بر اراده مردم است و مردم مهمترین مولفه های قدرت هستند، هر چه این قدرت بیشتر باشد دشمن را بیشتر می ترساند.
کریمی بیان کرد: حفاظت از رای مردم بر همه مسئولان چه در حوزه اجرایی و چه ناظران واجب است آنها باید از رای مردم مراقبت کنند و به ویژه در شمارش و قرائت آرا حتماً حقوق مردم را رعایت کنند.

17:40ـ رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: تاکنون هیچگونه تخلف انتخاباتی در استان مشاهده نشده و امنیت و آرامش در امر انتخابات حاکم است.

18ـ رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ضمن تمدید ساعت اخذ رای در استان تا ساعت 20 شب گفت: فردا تمام مقاطع تحصیلی در سراسر استان مرکزی تعطیل است.

تمدید رای گیری تا ساعت 23 شب

22 ـ رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: روند اخذ رای در مناطق شهری شهرستان های اراک دلیجان، محلات، خمین، ساوه و زرندیه تا ساعت ۲۳ تمدید شد.
بهروز اکرمی افزود: کار رای گیری در تمام حوزه های روستایی استان مرکزی در ساعت ۲۲ به اتمام رسید و اعضای شعبات می توانند کار شمارش آراء را در سطح استان آغاز کنند.
وی  تصریح کرد: در شهرستان های اراک، خمین، دلیجان، محلات، ساوه و زرندیه تا ساعت ۲۳ تمدید شد و چنانچه فرمانداران تقاضا کنند می توان مهلت زمانی را تا ساعت ۲۴ تمدید کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول