اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات | پخش زنده المیادین از چند مرکز أخذ رأی؛ مشارکت ساعت اول، بالاست

شبکه خبری المیادین که انتخابات مجلس شورای اسلامی را در چند شهر ایران پوشش زنده می‌دهد، گزارش کرد که حضور مردم در ساعات نخست، بالاست.

انتخابات | پخش زنده المیادین از چند مرکز أخذ رأی؛ مشارکت ساعت اول، بالاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین که بعد ازپوشش تحولات دهه فجر، در حال پوشش ویژه اخبار انتخابات است، امروز روند أخذ رأی را در چند شهر تحت پوشش قرار داده است.

«ملحم ریا» مدیر دفتر المیادین در تهران و «احمد البحرانی»‌ خبرنگار المیادین در مقر وزارت کشور، در تهران و «احمد عبدالله» خبرنگار شبکه در مشهد مشغول پوشش اخبار انتخابات هستند.

پخش زنده - تهران. مشهد

 

المیادین مشارکت مردم در ساعات نخست أخذ رأی را «بالا» توصیف کرد و ملحم ریا در خصوص چرایی این حضور گفت، اولین دلیل این حضور، حس ملی‌ مردم ایران است. دلیل دیگر دعوت واقعا گسترده همه سیاسیون، احزاب و مسئولان و رهبر ایران از مردم برای حضور است. حتی سخنان سیاسیون اصلاح‌طلب را که دنبال کنید، آنها هم خواستار حضور مردم شدند مثلا محمد رضا عارف رئیس فراکسیون اصلاح‌طلب امید در مجلس، اظهارنظر کوتاهی داشت اما خواستار حضور مردم پای صندوق رأی شد. این مشارکت مردمی، برای نظام دموکراسی دینی ایران بسیار مهم است.


ملحم ریا

 

مجری المیادین در بیروت با اشاره به زیرنویس خبر «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران که گفت در ساعت نخست در تهران حداقل صدهزار نفر پای صندوق رأی حاضر شدند، گفت، این رقم بالایی برای ساعت اول اخذ رأی است اما محلم ریا مدیر المیادین در تهران گفت، بله اما در ایران این عادی است.

 

ریا در بخش دیگری از گزارش خود گفت، روند أخذ رأی بخوبی پیش می‌رود و هیچ مشکلی تاکنون گزارش نشده است. این تعداد هم که تاکنون (در ساعت نخست أخذ رأی) حاضر شده‌اند، رقم معمولی است در ایران. بیش از پنجاه میلیون در این انتخابات حق رأی دارند و سن رأی هم از هجده سال شروع می‌شود اما به هر حال باید منتظر شد و آمار را از وزارت کشور کسب کرد.

هم‌اکنون احمد البحرانی خبرنگار المیادین در وزارت کشور و احمد عبدالله در شهر مشهد برای پوشش اخبار انتخابات حضور دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول