اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انگشت‌نگاری در انتخابات اجباری نیست/ انتخابات زنجان به دور دوم نمی‌رود

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه انتقال تعرفه از شعبه به شعبه دیگر ممنوع است، گفت: در این دوره از انتخابات کسب 20 درصد از آرا به منزله راهیابی به مجلس است و بر همین اساس پیش‌بینی می‌کنیم که انتخابات دور دوم نرود.

انگشت‌نگاری در انتخابات اجباری نیست/ انتخابات زنجان به دور دوم نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خیرالله ترخانی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امروز 89 نفر در کل استان زنجان برای تصاحب پنج کرسی انتخاباتی رقابت می‌کنند که زنجان دارای 54 نامزد، ماهنشان و خدابنده دارای 9 نفر و ابهر دارای 15 نفر است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه تا ساعت 18 عصر رأی‌گیری انجام خواهد شد و در فرجه ناهار نیز  فرآیند رای گیری متوقف نخواهد شد، تصریح کرد: پس از ساعت 18 با نظر ستاد انتخابات کشور بحث تمدید ساعت رای گیری انجام خواهد شد.

ترخانی با اشاره به اینکه از ساعت 8 صبح امروز عوامل اجرایی در ستادهای انتخاباتی مستقر شده‌اند، بیان کرد: تا امروز هم ما مشکلی از نظر امنیتی و حفاظتی در برگزاری انتخابات نداشتیم.

وی با بیان اینکه تخلف انتخاباتی به خاطر شفاف نبودن قانون تبلیغات بوده است، تصریح کرد: یک سری مربوط به تبلیغات زودهنگام بوده است که تلاش شده است با تذکر در چارچوب قرار گیرد، اما سیاست این نبود که جلوی تحرکات انتخاباتی گرفته شود.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه یک سری از تخلفات خارج از عرف بود که تذکرات لازم به آنها داده شد، بیان کرد: با برخی از افرادی که نباید به بحث تبلیغات وارد می‌شدند اما شدند نیز برخورد شد و در این راستا رئیس اداره‌ای بود که برکنار شد.

وی در ادامه به بحث مشارکت مردم استان زنجان در ادوار گذشته در انتخابات اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی ما این است که مشارکت این دوره نیز حداقل 60 درصد باشد و کرونا هم تاثیری در این رابطه ندارد چون قطعا متولیان امر تمهیداتی در این زمینه اندیشیده‌اند و اعلام کرده‌ایم که نیازی به انگشت‌نگاری و استامپ نیست.

ترخانی با اشاره به اینکه انگشت‌نگاری در انتخابات اجباری نیست، گفت: این امر نیز به علت رعایت بهداشت بوده است.

ترخانی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات کسب 20 درصد از آرا به منزله راهیابی به مجلس است، گفت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌کنیم که انتخابات دور دوم نرود، اما اگر هم برود طبق اعلام ستاد انتخابات کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با تعرفه نیز مشکلی در استان وجود ندارد و به میزان واجدین شرایط تهیه شده است، گفت: البته به میزانی هم تعرفه بیشتر تهیه کرده‌ایم که اگر مسافری خواست در زنجان رای دهد، مشکلی از نظر تعداد به وجود نیاید.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه انتقال تعرفه از شعبه به شعبه دیگر ممنوع است؛ گفت: تهیه تعرفه باید از طریق ستاد انتخابات انجام شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول