اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

صف‌های گرم انتخابات در سرمای زمستان مشهد/ از مسئولانی که در کنار مردم صف ایستادند تا نیت رأی جوانان دیروز و امروز

مردمی که هنوز عزادار سردار دل‌ها هستند و هیچ‌گاه داغ فراق این بزرگمرد را فراموش نمی‌کنند؛ امروز انتقام سختشان از جنس حضور پای صندوق‌های رای بود.

صف‌های گرم انتخابات در سرمای زمستان مشهد/ از مسئولانی که در کنار مردم صف ایستادند تا نیت رأی جوانان دیروز و امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بالاخره پس از ماه‌ها انتظار روز موعود فرا رسید، روزی که قرار است هر مشهدی نماینده اصلحش را برای باز کردن گره‌های این شهر انتخاب کند و در نهایت بهارستان نشین‌ها با رأی مردم تعیین تکلیف شوند.

ساعت هنوز به هشت صبح دومین روز از آخرین ماه زمستان نرسیده اما صفوف متوالی حرم خورشید هشتم از عزم راسخ مردم برای نقش‌آفرینی در حماسه حضور خبر می‌دهد.

6 پایگاه اخذ رأی در صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی تعبیه شده تا مشهدی‌ها حین زیارت روز جمعه حضرت رضا(ع)، در انتخابات هم شرکت کنند.

کم کم که ساعت حرم با صدای نوستالژیکش زمان شروع انتخابات را نوید می‌دهد؛ صف‌های انتظار، طولانی‌تر می‌شود تا جایی که برخی میان صفوف، صندلی گذاشته و نشسته‌اند، زیارت‌نامه می‌خوانند یا برای انتخاب بهتر، توسل کرده و با تسبیحی در دست، ذکر می‌گویند.

حضور دنیا چشیده‌ها که صبورند و در صف انتظار ادای تکلیف ایستاده‌اند گواه این صحبت معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی است که از حضور رأی‌دهندگانی با بیش از 95 سال سن خبر داد.

رأی؛ سیلی محکمی بر گونه آمریکا

 عباس محمدی پیرمردی است که به خبرنگار فارس می‌گوید: رای دادن یک وظیفه شرعی است همانطور که هشت سال در دفاع مقدس ایستادگی کردیم و از کشورمان دفاع کردیم امروز هم همگی (از جمله جوانان) موظفیم تا دین خود را به شهدا ادا کنیم.

این جوان دیروزی ادامه می‌دهد: از جوانان عزیز می‌خواهم تا در این روز باشکوه در انتخابات شرکت کنند و سیلی محکمی به دشمن بزنند.

در صحن انقلاب نیز بانوان میانسال با چادرهای رنگی زیبا و لبانی خندان، در منتظر فرا رسیدن نوبت برای رأی هستند، این مادران که می‌گویند در این سال‌ها سعی کردند همیشه در انتخابات شرکت کنند؛ برای اثبات آن شناسنامه‌های خود را بالا می‌گیرند تا عکسی به یادگار از آن‌ها بگیرم.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی تصمیم گرفته بود که امروز رأی خود را در جوار حرم مطهر الشمس و الشموس به صندوق بیاندازد برای همین هم حدود دو ساعت در کنار مردم در صف روی صندلی نشست تا نوبتش فرا برسد.

آیت الله مرتضوی از علمای برجسته مشهد نیز رأی خود را در صندوق سیار انداخت.

تولیت آستان قدس رضوی رأی خود را در مسجدی در حاشیه شهر به صندوق انداخت

یکی دیگر از مسؤولانی که پابه‌پای مردم در صف ایستاد و رأی خود را در کنار مردم حاضر در مسجدالرضا(ع) منطقه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به صندوق انداخت تولیت آستان قدس رضوی بود.

 

چقدر این جنس مسؤولان که صاف و ساده دوشادوش مردمند حال مردم را خوب می‌کند.

 

دفاع روی ویلچر بعد از 30 سال 

جانبازان 70 درصد نخاعی دفاع مقدس مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) مشهد نیز در این رویداد ملی شرکت کردند و با حضور در یکی از پایگاه‌ها، رای خود را به صندوق انداختند، همان‌ها که بعد از 30 سال هنوز روی ویلچر هم در حال نبرد و دفاع از کشور هستند.

حضور پدربزرگ‌‌های انقلابی در انتخابات

مسجدالنبی؛ دیگر جایی است که پایگاهی برای حضور مردم شده تا حماسه‌ساز شکل گرفتن مجلسی قوی باشند.

امروز مردم از قشرها و سنین مختلف در صف‌های رأی گیری حاضرند، از یک جوان متولد 80 گرفته تا پیرمرد 80 ساله که می‌توان او را پدربزرگ انقلابی دانست، این افراد همگی منتظرند تا سرنوشت و نماینده خود را برای چهار سال آینده کشور انتخاب کنند.

وقتی از یکی از آن‌ها انگیزه‌شان را برای رای دادن آن هم در ساعات اولیه صبح جمعه می‌پرسم در پاسخ می‌گوید: به فرموده رهبرم که اعلام کردند ساعات اولیه را برای رای دادن از دست ندهید، من هم امروز در ساعت ۹ صبح به اینجا آمدم تا رای خود را در صندوق بیندازم.

وی درباره لزوم رای دادن در این دوران توضیح داد: الان برهه‌ای است که دشمنان نظام و اسلام کمر همت بستند تا این نظام مقدس را زمین بزنند و ما با صفوف طولانی و مستحکم رای، در برابر این فشارهای ظالمانه باید ایستادگی کنیم.

به تأسی از رهبرم در ابتدای صبح رأی می‌دهم

یک مرد مسن در خصوص علت حضورش در ساعات اولیه، اظهار می‌کند: حضرت امام و مقام معظم رهبری همیشه ساعات اولیه را برای رای دادن انتخاب کردند و من هم به تأسی از آن بزرگواران الان برای رای دادن آمدم.

وی در خصوص کسانی که انتخابات را تحریم کردند گفت: متاسفانه این افراد تحت تاثیر رسانه‌های ضد انقلاب قرار گرفتند و من به آن‌ها می‌گویم با نظام و انقلابشان قهر نکنند و بیایند برای تعیین سرنوشت خودشان رای بدهند.

پشت رهبرمان هستیم

سعید کریمی رای اولی است و می‌گوید: برای اولین رای دادنم شوق و ذوق خاصی داشتم برای همین در ساعت اولیه رای گیری به مسجد النبی آمدم.

وی اظهار کرد: مشکلات مردم، تورم، بیکاری و مشکلات اقتصادی وجود دارد اما باید ایستادگی کنیم و همیشه پشت رهبرمان باشیم.

کریمی درباره رای دادن به یک لیست خاص بیان کرد: به لیست و اصولگرا و اصلاح طلب اعتقادی ندارم، مهم انتخاب کاندیدایی است که وقتی بر کرسی مجلس می‌نشیند کار انجام دهد.

جوان رای اولی دیگری درحالی که رأی خود را به صندوق می‌اندازند به خبرنگار فارس می‌گوید: این اولین رأی خود را به سردار دل‌ها و رهبر انقلاب تقدیم می‌کنم.

هرچه از آغاز فرایند رای‌گیری می‌گذرد حضور مردم در جای جای شهر و در پایگاه‌های اخذ رأی بیشتر می‌شود.

مردمی که هنوز عزادار سردار دل‌ها هستند و هیچ‌گاه داغ فراق این بزرگمرد را فراموش نمی‌کنند؛ امروز انتقام سختشان از جنس حضور پای صندوق‌های رای بود.

به عصر انتخابات می‌رسیم و حالا بخشی از صف انتخابات در حرم را یک‌دست می‌بینی، دانشجویان شیرازی که تازه ازدواج کرده و میهمان حضرت رضا(ع) شده‌اند هم از نقش خود در رقم زدن مجلس قوی غافل نیستند و آمده‌اند تا بگویند پای ایرانمان هستیم.

 

 

مردم این کشور خوب می‌دانند اگر در این تصمیم‌گیری بزرگ شرکت نکنند، حقی را از خود سلب کرده و نسبت به آینده خود و کشورشان بی‌تفاوت می‌شوند پس با داغی که از غم فراق سردار دارند و امیدی که از گام برداشتن در چله دوم انقلاب در دل حس می‌کنند؛ آینده خود را می‌سازند.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول