اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لندن تعویق دیدار جانسون-ترامپ درپی اختلافات تجاری را تأیید کرد

با بروز اختلافات تجاری بین لندن و واشنگتن، دولت انگلیس اعلام کرد سفر نخست‌وزیر این کشور به آمریکا تا ماه ژوئن انجام نخواهد شد.

لندن تعویق دیدار جانسون-ترامپ درپی اختلافات تجاری را تأیید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد دیدار وی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ماه ژوئن (خرداد ۱۳۹۹) و در حاشیه نشست سران گروه ۷ انجام خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دفتر نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نخست‌وزیر [جانسون] و رئیس‌جمهور ترامپ عصر امروز درخصوص مسائل دو جانبه و بین‌المللی گفت‌و گو کردند. هردو رهبر بر تعهد به روابط میان انگلیس و آمریکا تأکید کردند و در نشست سران گروه ۷ که ماه ژوئن در آمریکا برگزار می‌شود دیدار خواهند داشت».

بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا خواستار رسیدن به توافقی تجاری با آمریکا شد و ترامپ نیز از چنین توافقی استقال کرد.

با این حال تصمیم دولت جانسون درخصوص عقد قرارداد با شرکت چینی «هوآوی» روابط لندن و واشنگتن را تیره کرده است.

پس از آن‌که دولت انگلیس قرارداد با چینی‌ها برای تأمین نسل پنجم اینترنت را اعلام کردند، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به لندن سفر کرد و خواستار لغو آن شد اما دولت جانسون درخواست پامپئو را رد کرد.

پیش‌تر روزنامه سان انگلیس گزارش داده بود این دیدار که قرار بود اوایل سال ۲۰۲۰ انجام شود  (دی و بهمن)  به ماه ژوئن و در حاشیه نشست سران گروه هفت تغییر کرده است اما بیانیه روز پنجشنبه دولت انگلیس به این خبر رسمیت می‌بخشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول