اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

گزارش فارس از جشن انقلاب در بام ایران

مردم استان چهارمحال و بختیاری از دقایق اولیه آغاز رای‌گیری با حضور پای صندوق‌های رای در انتخابات مجلس یازدهم که همان جشن انقلاب است شرکت کردند.

گزارش فارس از جشن انقلاب در بام ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مردم استان چهارمحال و بختیاری از دقایق اولیه آغاز رای‌گیری با حضور پای صندوق‌های رای در انتخابات مجلس یازدهم که همان جشن انقلاب است شرکت کردند.

شاید امام جمعه شهرکرد جزو اولین کسانی بود که دقایقی قبل از آغاز رسمی زمان رای‌گیری در حوزه انتخابیه خیابان باهنر حضور یافت و پس از دقایقی موفق شد رای خود را به صندوق بیاندازد؛ حجت الاسلام نکونام معتقد بود حضور در این انتخابات واجب دینی و ملی است؛ وی از آحاد مردم نیز برای حضور در این انتخابات دعوت کرد.

البته گزارشات میدانی بیانگر این است که شور انتخابات، استراحت ساعات اولیه روز جمعه را از خیلی‌ها گرفته بود، برخی از شهروندان شهرکردی حوالی ساعت 7 صبح در محل شعب حاضر شده بودند که نشان از اشتیاق این افراد برای مشارکت در آینده کشورشان است.

آرام آرام و با کمی تاخیر، بعد از حضور مردم و تشکیل صفوف رای‌گیری اعضای شورای تامین و برخی دیگر از مسؤولان هم در شعب اخذ رای دیده شدند؛ ساعت هنوز به 10 نرسیده اما برخی ازدحام جمعیت باعث شده صفوف نسبتا خوبی در بیرون از شعبه و محوطه مساجد و مدارس تشکیل شود.

برخی از کاندیداها هم که بدشان نمی‌آمد آخرین موج تبلیغاتی خود را ایجاد کنند با هوادارنشان وارد حوزه‌های انتخابیه شدند و به اندازه یک رای خود را نسبت به رقبا جلو انداختند.

شناختن اصلح در صفوف رای

یکی از زیبایی‌های این جشن باشکوه کنار هم قرارگرفتن آحاد مردم بود، بختیاری‌ها و دهکردی‌ها، پیران و جوان‌ترها همه شانه به شانه در صفوف انتظار برای ادای دین خود به انقلاب بی‌صبرانه انتظار می‌کشیدند.

بحث‌های خوبی در بین مردم شکل گرفته بود، هر کس تلاش می‌کرد در این دقایق باقی‌مانده در خصوص کاندیداها بیشتر بدانند، برخی از تقوا و اخلاص می‌گفتند و برخی هم از توانمندی و سابقه مدیریتی کاندیدای مورد نظر؛ اضطراب در نگاه خیلی‌ها موج می‌زند؛ مردم از عملکرد نمایندگان قبلی رضایت بسیار کمی داشتند یا بهتر بگویم اصلا دل خوشی از قبلی‌ها نداشتند؛ نگران بودند و تلاش می‌کردند اصلح را در همین دقایق باقی‌مانده بشناسند.

برخی از والدین هم کودکان خردسالشان را که شاید سه دوره دیگر هم به سن رای دادن نرسند، با خود همراه کرده‌ بودند؛ مادر یکی از این کودکان در خصوص انگیزه‌اش از این اقدام گفت: بچه‌مان را آورده‌ایم از همین ابتدای راه مشق سیاست کند؛ باید یاد بگیرد به جای نق زدن به جان دیگران خودش برای آینده مملکتش آستینش را بالا بزند و اقدام کند، حتی اگر این اقدام به اندازه یک برگ رای باشد.

بزرگترها که انگار صبرشان از جوان‌ترها کمتر است، حضورشان در ساعات ابتدایی بیشتر به چشم می‌خورد برخی تا 80 سال هم سن داشتند، مشخص بود با زحمت فراوان خود را رسانده‌اند اما نشانی از خستگی بر چهره ندارند، شاید دلیلش این است که آنان چون حکومت پهلوی را هم تجربه کرده‌اند بیشتر قدر این انتخاب‌ها و انتخابات‌ها را می‌دانند.

رفته رفته هر چه به موعد نهایی انتخابات نزدیک می‌شویم ازدحام جمعیت هم بیشتر می‌شود؛ دقیقه نودی‌ها خیلی هم کم نیستند و باعث می‌شوند انتخابات یکبار دیگر تمدید شود.

برخی از حوزه‌های اخذ رای در شهرکرد، بروجن، فارسان و شلمزار مملو از جمعیت هستند و به نظر می‌رسد برخی از آنهایی که اواخر صف هستند حداقل یک ساعتی را باید انتظار بکشند.

انتخابات 98 هم آرام آرام به نقطه پایان نزدیک می‌شود، آنچه مهم است حضور مردم است که علی‌رغم تمام دلخوری‌هایی که این یک روز برایم روایت کردند و خیلی‌هایشان هم به حق است؛ مردم ما قبلا بارها نشان دادند پای انقلاب هستند؛ امروز هم دوباره آمدند که بگویند دلخوریم از عملکرد برخی از مسؤولان اما از انقلاب‌مان دست نمی‌کشیم؛ این مردمی که امروز من در بین‌شان بودم و حرف‌شان را شنیدم در آینده هم هر کجا انقلاب نیاز داشته باشد سنگ تمام می‌گذارند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول