اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر قطر در امان: سفر امیر قطر به اردن در شرایط حساس منطقه مهم است

سفیر قطر در اردن تأکید کرد که سفر امیر قطر به اردن در راستای رایزنی بین دو کشور در خصوص مسائل مختلف انجام می‌گیرد.

سفیر قطر در امان: سفر امیر قطر به اردن در شرایط حساس منطقه مهم است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعود بن ناصر آل ثانی» سفیر قطر در اردن گفت که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر یکشنبه آینده در راستای مشورت بین دو کشور درباره مسائل مختلف به اردن سفر می‌کند.

سعود بن ناصر در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود که امیر قطر بنا به دعوت «عبدالله دوم» شاه اردن به این کشور سفر می‌کند و این سفر وی در راستای ارتباط دوجانبه و رایزنی در مسائل مختلف و منافع دو ملت صورت می‌گیرد.

او گفت که روابط قطر و اردن در حال رشد و توسعه در زمینه‌های متعدد است.

سفیر قطر در اردن همچنین تصریح کرد که سفر امیر قطر به اردن در مرحله حساس منطقه که نیازمند اتحاد همه کشورها برای مقابله با چالش‌های کنونی است، صورت می‌گیرد.

روابط بین اردن و قطر به ویژه پس از تبادل سفرای دو کشور در اواسط سال ۲۰۱۹، شاهد بهبود بود و قطر کمک‌های مالی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به اردن ارائه کرد.

اردن جولای گذشته پس از گذشت دو سال از احضار سفر خود از قطر، در راستای تقویت روابط خود با این کشور، سفیر جدیدی در دوحه تعیین کرد.

اردن ژوئیه ۲۰۱۷ پس از قطع روابط چهار کشور (عربستان، مصر، بحرین و امارات) با قطر، تحت فشارهای سعودی و اماراتی مجبور شد سفیر خود از قطر را فراخواند اما پس از گذشت دو سال، روابط قطر و اردن ازسر گرفته شد و قطر آگوست ۲۰۱۹ سعود بن ناصر آل ثانی را به عنوان سفیر این کشور در امان تعیین کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول