اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ویروس کرونا می‌تواند به از بین رفتن 1.1 تریلیون دلار از اقتصاد جهانی منجر شود

مؤسسه آکسفورد اکونومیکس گزارش داد که انتظار می‌رود به دلیل شیوع ویروس کرونا رشد اقتصادی چین در سال 2020 از 6 درصد سال 2019 به 5.4 درصد کاهش یابد.

ویروس کرونا می‌تواند به از بین رفتن 1.1 تریلیون دلار  از اقتصاد جهانی منجر شود

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل راشاتودی، مؤسسه آکسفورد اکونومیکس، گزارش داد که ارزیابی‌ها حاکی از آن است که شیوع ویروس کرونا به کاهش رشد اقتصادی چین از 6 درصد در سال 2019 به 5.4 درصد در سال 2020 منجر خواهد شد.

در آخرین گزارش این مؤسسه دو سناریو راجع به شیوع ویروس کرونا پیش بینی شده است.

بر اساس نخستین سناریو در صورتی که ویروس کرونا در آسیا شیوع بیشتری پیدا کند، می‌تواند به کاهش 400 میلیارد دلاری تولید ناخالص جهان معادل 0.5 درصد کاهش رشد منجر شود.

در سناریوی دوم در صورتی که ویروس کرونا در کل جهان پخش شود، به کاهش 1.1 تریلیون دلاری معادل 1.3 درصد کل تولید ناخالص جهان منجر شده که معادل کل تولید ناخالص کشوری مانند اندونزی خواهد بود.

بنا به گفته کارشناسان، مؤسسه آکسفورد بر اساس سناریوهای پیش‌بینی شده شیوع ویروس کرونا می‌تواند در مصرف، سفر و گردشگری در جهان اثر بگذارد و از طرفی به کاهش سرمایه‌گذاری و ضعیف شدن بازارهای مالی منجر شود.

این مؤسسه البته گفته است که بر اساس شرایط کنونی و با توجه به آنکه کرونا هنوز خیلی شیوع پیدا نکرده این مسئله تاثیر محدودی بر اقتصاد چین خواهد داشت و با توجه به این مسئله تاثیر کوتاه مدت و محدودی بر رشد اقتصاد جهانی خواهد گذاشت و به کاهش 0.2 درصدی رشد اقتصاد جهانی نسبت به 2.3 درصد ماه ژانویه منجر خواهد شد.

البته طی هفته گذشته روند شیوع ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول