اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

شکایت مکزیک از گوگل به خاطر جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات کودکان

دادستان عمومی نیومکزیکو از شرکت مادر گوگل به خاطر جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات کودکان مدرسه‌ای شکایت کرد.

شکایت مکزیک از گوگل به خاطر جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات کودکان

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، هکتور بالدراس، دادستان عمومی ایالت نیومکزیکو آمریکا اعلام کرد که سیستم قضایی این ایالت به خاطر جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات شخصی کودکان مدرسه‌ای از شرکت مادر گوگل شکایت کرده است. 

گوگل اعلام کرد که این اتهامات از مبنا غلط بوده، اما در برابر درخواست‌ها برای شفاف‌سازی در این مورد نیز پاسخ منفی داده است. 

شرکت آلفابتس که شرکت مادر گوگل به شمار می‌رود، متهم است که از طریق یک نرم‌افزار که در لپ‌تاپ‌ها نصب است، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات شخصی کودکان مدرسه‌ای کرده است. 

برایان مکمث، دستیار دادستان عمومی نیومکزیکو می‌گوید: بررسی‌های اخیر حاکی از آن است که کودکان و نوجوانان زیر 13 سال که از کرومبوکس گوگل استفاده کرده‌اند شاهد آن بودند که رمزها، اطلاعات مرورگر و اطلاعات شخصی آنها به شرکت گوگل منتقل شده است. 

مکمث می‌گوید: البته هنوز مشخص نیست که گوگل از این اطلاعات سوءاستفاده کرده باشد، اما این نگرانی وجود دارد که این شرکت بزرگ آمریکایی از این اطلاعات با هدف کسب درآمد بیشتر استفاده کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول