اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

خلق حماسه لرستانی‌ها در میدان سیاست

مردم ولایت‌مدار استان با حضور در هزار و 489 شعب اخذ رای، آرای خود را به صندوق‌ها ریختند و برگ زرین دیگری را در تاریخ این سرزمین رقم زدند.

خلق حماسه لرستانی‌ها در میدان سیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، از نخستین دقایق صبح امروز، همزمان با سراسر کشور، فرایند رای‌گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان آغاز شد.

مردم ولایتمدار استان با حضور در هزار و 489 شعب اخذ رای، آرای خود را به صندوق‌ها ریختند و برگ زرین دیگری را در تاریخ این سرزمین رقم زدند.

لرستانی‌ها که از دیرباز پای ثابت میادین حساس انقلاب بوده و هستند، امروز نیز به پاسداشت آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر همچون قاسم سلیمانی و همچنین بیعت با مقام معظم رهبری حماسه‌آفرینی کرده و حضور گسترده و باشکوهی در شعب اخذ رای دارند.

 

امنیت کامل در تمام شعب رای لرستان برقرار است

نماینده ولی فقیه در لرستان، ساعت 8:25 دقیقه صبح امروز رای خود را به صندوق انداخت و مردم را به حضور باشکوه در این حماسه ملی دعوات کرد.

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، مجلس شورای اسلامی را یک ضلع اداره کشور عنوان و تصریح کرد: عملکرد دیگر قوه‌ها وابسته به این پارلمان است.

وی با بیان اینکه انتخاب به معنای گزینش است، افزود: از این رو مردم آزادانه رای داده و نماینده خود را انتخاب می‌کنند.

امنیت کامل در تمام شعب رای لرستان برقرار است

استاندار لرستان دیگر فردی بود که با حضور در مدرسه ابتدایی سما، رای خود را به صندوق انداخت.

سید موسی خادمی، انتخابات را روز همایش اقتدار و قدرت ملت ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: آمارها نشان از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای انتظامی در سراسر شعب اخذ رای مستقر شده و امنیت کامل برقرار است، گفت: تبلیغات امروز ممنوع بوده و کسی حق انجام این کار را ندارد.

استاندار لرستان، آخرین آمار کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس لرستان را 171 نفر عنوان و بیان کرد: 161 نفر از این افراد مرد و مابقی خانم هستند.

تا این لحظه(14 ظهر) 280 هزار لرستانی رای داده‌اند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به مشارکت خوب مردم استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: تاکنون بالغ بر 280 هزار نفر در لرستان رای داده‌اند.

سردار مرتضی کشکولی بیان داشت: این در حالی است که طی چند روز اخیر، ضد انقلاب با تبلیغات گسترده خواهان حضور کم مردم ایران در انتخابات بودند.

وی اظهار داشت: به کوری چشم دشمنان، مردم وظیفه خود را درک کرده و برای پایداری جمهوریت به میدان آمده‌اند.

احتمال تمدید زمان رای‌گیری

محمود ثمینی نیز عصر امروز در ستاد انتخابات استان اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح ۱۴۸۹ شعبه اخذ رای آماده خدمات‌دهی به مردم جهت رای‌گیری است.

وی با بیان اینکه ساعت ۱۸ پایان رای‌گیری است، افزود: اگر فرمانداران تقاضای تمدید وقت را داشته باشند با تایید استاندار و وزارت کشور انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان بیان کرد: متاسفانه برخی با وجود تذکراتی که داده شده اقدام به تبلیغات کرده‌اند که به آنان اخطارهایی داده شده و یا بعضا بازداشت کردیم.

ثمینی با بیان اینکه ۱۷۱ نامزد انتخاباتی داریم که در حال رقابت هستند و ۹ کرسی بیشتر نداریم که افراد برتر انتخابات خواهند شد، ادامه داد: از این تعداد کاندیدا ۱۶۱ نفر مرد و مابقی زن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد: بعد از اعلام نتایج از طریق فرمانداری‌ها، کسانی که اعتراضی دارند می‌توانند از مجاری قانونی و نوشتن آنها به حوزه انتخابیه تحویل دهند. هیئت نظارت و شورای نگهبان نیز بررسی‌های لازم را خواهند داشت.

وی به مردم توصیه کرد نام و نام خانوادگی و کد کاندیدا و اسمی که به آن شهره هستند را کامل بنویسند تا حق کسی ضایع نشود.

ثمینی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خوب مردم، احتمال تمدید ساعت رای‌گیری وجود دارد و به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

برخورد قانونی با متخلفان انتخاباتی

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه نماینده بخشدار کوهنانی در یکی از شعب دچار مشکل شده بود که سریعا جایگزین کردیم، گفت: همچنین نماینده فرماندار دلفان نیز در یکی از شعبه‌ها جایگزین شده بود.

وی ادامه داد: روند انتخابات برای هیچ موضوعی متوقف نمی‌شود اما ایرادها را برطرف می‌کنیم.

ثمینی با بیان اینکه بیش از نیاز شهرستان‌ها با درصد کمی تعرفه بین‌ آنها توزیع شده است، افزود: با توجه به صعب‌العبور بودن بعضی مناطق ۸۰ تا ۹۰ درصد آنها در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته که در صورت نیاز در اختیار شعب قرار می‌گیرد.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه ۵ تا ۶ روستا دچار برف‌گرفتگی شدند که به صورت هوایی و با بالگرد خدمات‌رسانی شده‌اند، گفت: تاکنون هیچ شعبه‌ اخذ رای‌ای نداریم که به خاطر انسداد راه، بدون تعرفه و خدمات رای‌گیری مانده باشد.

وی تصریح کرد: تمام فرآیند انتخابات تعریف و تدابیر امنیتی اتخاذ شده است و کاندیداها مستلزم رعایت قانون هستند. اگر تهدیدی توسط فردی یا اطرافیان کاندیداها صورت بگیرد حتما با وی برخورد شده و اقدامات محکم قانونی صورت می‌پذیرد.

فرایند انتخابات به خوبی پیش می‌رود

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم استان نشان دادند انتخابات را باور داشته و از این طریق نمایندگان خود را به مجلس اسلامی بفرستند.

سید موسی خادمی بیان داشت: فرایند انتخابات به خوبی پیش رفته و با نزدیک شدن به ساعات پایانی، در سراسر کشکر تا ساعت 20 رای‌گیری تمدید شد.

وی گفت: انتظار می‌رود مردم هر چه سریع‌تر پای صندوق‌های رای حاضر شوند، چرا که ممکن است ساعت رای‌گیری دیگر تمدید نشود.

استاندار لرستان تاکید کرد: هرگونه جشن پیروزی و اعلام نهایی توسط کاندیداها تا پایان شمارش آرا ممنوع بوده و اطلاعات مطرح شده در فضای مجازی صحت ندارد.

انتخابات حق و تکلیف است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان نیز در بازدید از ستاد انتخاباتی استان، با اشاره به تلاش نظام سلطه برای دین‌زدایی ملت ایران، افزود: این برنامه‌ها با پیروزی انقلاب اسلامی به تباهی منتهی شد.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه امروز شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به معنای واقعی عینیت یافته است، گفت: مجلس شورای اسلامی یکی از سه رکن اداره کشور بوده که اولویت‌های سیاست‌های کلان کشوری را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه انتخابات حق و تکلیف است، گفت: کسی قادر به جلوگیری از رای دادن فرد واجدالشرایط نیست و تکلیف بوده، چرا که در اداره دیگر قوه‌ها موثر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول