اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آقایان بیشتر از خانم‌ها پای صندوق رفته‌اند/ بازداشت چند نفر که قصد خرید رای داشتند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: یکی از مواردی که در شورای تامین مطرح و برای مقابله با آن تصمیم گیری شده و حتی از طرف دادگستری قاضی کشیک انتخاب شده است، مساله خرید و فروش رای است و در همین خصوص در یکی از شهرستان‌ها چند نفر بازداشت شده و به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.

آقایان بیشتر از خانم‌ها پای صندوق رفته‌اند/ بازداشت چند نفر که قصد خرید رای داشتند

به گزارش فارس از کرمانشاه، الهی تبار، معاون سیاسی و امنیتی استانداری در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با استفاده از دستگاه احراز هویت از تخلفاتی همچون استفاده از شناسنامه‌های جعلی، استفاده از شناسنامه غیر و آرا تکراری جلوگیری می‌شود و روند رای گیری را تسریع می‌کند.

وی با اشاره به سایر تمهیدات خاص این انتخابات، عنوان داشت: خصوصیات چاپ تعرفه‌های این دوره باعث شده که عملا جعل تعرفه‌ها تقریبا غیر ممکن شود و از طرفی برای اولین بار باتوجه به اقدامات امنیتی انجام شده اجبار اثر انگشت لغو شده است و می‌توان بدون ثبت اثر انگشت نیز در انتخابات حاضر بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان این مطلب که هیچ گونه مورد حاد انتظامی ثبت نشده است، گفت: سلامت و آرامش در تمامی حوزه‌های اخذ رای برقرار است و تا کنون هیچ مورد حاد امنیتی از حوزهای ثبت رای گزارش نشده است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در شورای تامین مطرح و برای مقابله با آن تصمیم گیری شده و حتی از طرف دادگسترس قاضی کشیک انتخاب شده است، مساله خرید و فروش رای است و در همین خصوص در یکی از شهرستان‌ها چند نفر بازداشت شده و به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.

الهی تبار در خصوص اخرین آمار حضور در انتخابات، گفت: هنوز آمار تجمعی شرکت در انتخابات در دسترس نیست؛ اما بر اساس آمارهای اولیه بیشتری آمار‌های اولیه بیشترین حضور در انتخابات در بین سنین 35 تا 45 سال است و پس از آن رنج سنی 25 تا 35 سال در جایگاه دوم قرار دارد و از افراد شرکت کننده تا کنون 56 درصد آقایان و 44 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه ادامه داد: پس از روند تایید صلاحیت و انصراف بعضی از داوطلبان، در استان کرمانشاه 133 کاندیدا وارد عرصه رقابت در انتخابات شده‌اند و روند شمارش آرا پس از اتمام رای‌گیری آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که نتیجه ثبت آرا پس از جمع آوری در حوزه‌های فرعی به حوزه‌های اصلی ارسال خواهد شد و در حوزهای اصلی نیز پس از تایید نمایندگان حوزه نظارت و حوزه اجرایی به ستاد انتخابات کشور ارسال شده و یک نسخه از آن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد بر همین اساس هر گونه گمانه در  فضای مجازی کذب بوده و با آن بشدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول