اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بازداشت چند نفر از خاطیان انتخاباتی در لرستان

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: با هر گونه اقدامات و تحریکات غیرقانونی برخورد می‌شود که تابحال به برخی تذکر و تعدادی نیز بازداشت شده‌اند.

بازداشت چند نفر از خاطیان انتخاباتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمود ثمینی عصر امروز در ستاد انتخابات استان با اشاره به اخبار واصله از شعب اخذ رای اظهار کرد: طبق قانون انتخابات از ساعت ۸ صبح امروز روند رای‌گیری آغاز شده و تا ۱۰ ساعت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این زمان با تشخیص فرماندار و تایید استاندار و وزیر کشور تمدید خواهد شد، ادامه داد: به تمام مردم توصیه می‌شود در ساعات اولیه برای دادن رای خود به شعب مراجعه کرده و آن را به ساعات آخر موکول نکنند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان بیان کرد: از فرمانداران و بخشداران ۳۱ گانه استان نیز درخواست می‌شود که همکاری لازم را با شعب اخذ رای داشته باشند.

ثمینی با بیان اینکه تابحال هیچ‌گونه مشکلی در رای‌گیری به وجود نیامده است، افزود: از مردم درخواست می‌شود پس از دادن رای خود در بیرون از شعبه، تجمع نکنند و در این راستا با هر گونه اقدامات و تحریکات غیرقانونی برخورد می‌شود که تابحال به برخی تذکر و تعدادی نیز بازداشت شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به شرایط افراد برای رای دادن گفت: کسانی‌که متولد ۲ اسفند سال ۱۳۸۰ و ماقبل آن هستند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه برای رای‌گیری همراه داشتن شناسنامه لازم بوده و کارت ملی الزامی نیست، اضافه کرد: تنها باید کدملی احراز شود و نیازی به همراه بودن کارت ملی نیست.

ثمینی خاطرنشان کرد: افراد حتما باید شناسنامه خود را توسط شعبه اخذ رای ممهور کنند اما انگشت زدن اختیاری است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه حضور کاندیداها و طرفداران آنان در شعب اخذ رای قانونی نبوده و تبلیغ تخلف است، گفت: آنان بعد از رای دادن می‌توانند تا پایان زمان اخذ رای، در منزل و یا محلی که فرمانداران پیش‌بینی کرده‌اند مستقر شوند.

وی تاکید کرد: آنها حق ندارند در روز رای‌گیری تبلیغ کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول