اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طالبان: توافق صلح با آمریکا 29 فوریه امضا می‌شود؛ تصویب خروج نیروهای خارجی از افغانستان

طالبان با بیان اینکه توافق صلح میان این گروه و آمریکا 29 فوریه امضا می‌شود، اعلام کرد که تمام نیروهای خارجی از افغانستان خارج می‌شوند.

طالبان: توافق صلح با آمریکا 29 فوریه امضا می‌شود؛ تصویب خروج نیروهای خارجی از افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، طالبان با بیان اینکه توافق صلح میان این گروه و آمریکا 29 فوریه امضا می‌شود، اعلام کرد که طبق این توافق تمام نیروهای خارجی از افغانستان خارج می‌شوند.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت: پس از مذاکرات طولانی هیات مذاکره کننده طالبان و آمریکا، این توافق به پایان رسید و قرار است 29 فوریه ماه جاری امضا شود و نمایندگان شماری از کشورهای و سازمان های بین المللی در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی در مورد جزئیات این توافق گفت: طبق توافق با آمریکا، تمام نیروهای خارجی از افغانستان خارج می‌شوند و هیچ کس مجاز به استفاده از خاک افغانستان در برابر دیگران نیست.

در همین حال «مایک پمپئو»وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه برای کاهش خشونت با طالبان در سرتاسر افغانستان توافق کردیم گفت: توافق واشنگتن و طالبان 29 فوریه ماه جاری امضا می‌شود.

پمپئو در صفحه توئیتر خود نوشت: بعد از ده‌ها جنگ با طالبان برای کاهش خشونت در سرتاسر افغانستان به پیشرفت قابل ملاحظه دست یافتیم. 

وی افزود: این موضوع گام مهمی برای صلح است و تمام مردم افغانستان باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را انجام دهند.

پس از برگزاری 9 دوره مذاکرات میان آمریکا و طالبان، امروز مقامات این گروه از پایان گفت‌وگوها خبر داده و اعلام کردند این توافقنامه به‌زودی امضا خواهد شد.

پیش از این نیز مقامات آمریکایی از پایان مذاکرات دوحه خبر داده و اعلام کرده بودند که تا پایان ماه فوریه (10 اسفند) این توافقنامه امضا خواهد شد.

ریس‌جمهور آمریکا پیش از این گفته بود در پی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بوده و قصد دارد به طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان دهد.

ترامپ با اذعان به اینکه جنگ افغانستان هزینه سنگینی را بر عهده خانواده‌های آمریکا متحمل کرده، تاکید کرد که به به‌دنبال خروج سربازان آمریکایی از افغانستان است.

پس از آنکه ترامپ مذاکرات میان آمریکا و طالبان را در سال گذشته به‌دلیل کشته شدن یک سرباز آمریکایی در کابل متوقف کرد، طالبان اعلام کرد که جنگ تا خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه خواهد داشت.

به گفته روزنامه آمریکایی نیویروک تایمز، ترامپ به‌صورت مشروط توافق با طالبان را پذیرفته و در صورتی که این گروه به طرح هفت روزه کاهش خشونت‌ها بین آمریکا و طالبان د روزه کاهش خشونت پایبند باشد، این توافق نهایی شده و امضا خواهد شد.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول