اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نمایندگان منتخب مردم باید خدامحور باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: نمایندگان منتخب مردم نباید خودمحور باشند بلکه باید خدامحور باشند و هم‌وغم آنان حزب و گروه نباشد بلکه هم‌وغم او رسیدگی به امور مردم باشد.

نمایندگان منتخب مردم  باید خدامحور باشند

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزد در خطبه‌های امروز نماز جمعه دوم اسفند با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امیدوارم مردم در انتخاب اصلح موفق شده باشند و انسان‌های باتقوا، کارآمد و دلسوز را انتخاب کرده باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد افزود: نمایندگان منتخب مردم نباید خودمحور باشند بلکه باید خدامحور باشند و هم‌وغم آنان حزب و گروه و خدمت به شرق و غرب نباشد بلکه هم‌وغم او رسیدگی به امور مردم باشد.

ناصری یزدی بابیان این‌که دشمنی‌های دشمنان زیاد است توصیه کرد: در برابر شایعات، سخت‌گیری‌ها و دشمنی‌ها باید با مقاومت، صبر و ایستادگی کرد تا توطئه‌های دشمن را خنثی کندو نمایندگان مجلس که بارأی اکثریت وارد مجلس می‌شوند به وظیفه خود در رونق تولید و توسعه صنعت عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر کس دین خدا را نصر کند خدا با اوست «فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ وَ اشْکُرُوا لِی وَ لا تَکْفُرُونِ» و چون انقلاب مال خداست و یاری دین خدا کردن برای رضای خدا، باعث نصرت الهی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد تأکید کرد: در مشکلات جامعه و در 40 سال گذشته هرگاه از ولی‌فقیه تبعیت کردیم ضربه نخوردیم و هر جا خودسرانه عمل کردیم به خاطر دوری از مسیر خدا بوده است که دشمن به ما ضربه زد.

ناصری یزد فرزند آوری را برای آینده جامعه اسلامی مهم دانست و افزود: شعار فرزند کمتر زندگی بهتر قبل از انقلاب هم وجود داشت و مردم باید بدانند که خداوند متعال فرمودند من شمارا روزی می‌دهم و نباید فرزندان خود را از بین ببرید.

وی تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند برکت در زندگی به دست انسان‌هاست و به جمع‌آوری پول می‌پردازند درحالی‌که هر جا از دین خود کم گذاشتیم ضرر کردیم و برای گسترش فرهنگ اهل‌بیت باید در زمینهٔ فرزند بیشتر تبلیغ کنیم.

امام‌جمعه یزد با ابراز گلایه از کاهش بودجه‌های فرهنگی گفت: کاهش بودجه‌های فرهنگی باعث کاهش ترویج دین‌مداری مردم می‌شود و باید ترویج دین‌مداری مردم را در اولویت قرار دهیم.

ناصری یزدی تبلیغ برای کاهش فرزند آوری را کودتای خزنده دشمنان علیه اسلام معرفی کرد و گفت: کاهش فرزند باعث افسردگی و استرس در دوران پیری می‌شود.

وی با تأکید بر رعایت تقوای الهی و یادآوری خطبه‌های نماز جمعه هفته قبل نسبت به شکر الهی و در نظر گرفتن رضای الهی افزود: همواره در هر کاری خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانیم و نباید منافع مادی را به گناهانی مانند دروغ ترجیح دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد تصریح کرد: اگر اموری دارای منافع مادی باشد ولی خدا راضی نباشد برکتی در آن نخواهد بود؛ اما کاری اگر برای خدا بود کم آن‌هم برکت می‌دهد.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: با قناعت ورزی، آخرت را برای خود خریده‌ایم؛ زیرا غذای حلال توفیق رفاقت باخدا را به انسان می‌دهد و نباید رفیق ما شیطان شود و به راه شیطان نرویم که اهل جهنم می‌شویم.

وی با گرامیداشت ولادت امام محمدباقر (ع) و شهادت امام هادی (ع) تأکید کرد: ائمه جماعت مساجد و سازمان تبلیغات در مورد تبرّی نسبت به دشمنان اهل‌بیت (ع) و برگزاری مجالس عزا و روضه‌خوانی تلاش کنند و مردم نیز فرزندان خود را به حضور در این مجالس عادت دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد ابراز کرد: خدای متعال به مردم ایران و استان یزد لطف کرده است که محبت و عشق و علاقه اهل‌بیت را در دل ما قرار داده است چون پدران و مادران ما در این مسیر قدم گذاشتند و جامعه ما یک جامعه استثنایی ازنظر محبت اهل‌بیت است که باید آن را حفظ کنیم.

*مجالس شادی اهل‌بیت را افزایش دهیم

ناصری یزدی افزود: نکته مهم دیگر تولی است که باید در شادی و غم اهل‌بیت شریک باشیم و نسبت به شادی‌های دین خود کم‌کاری نکنیم و همان‌طوری که روزهای ماتم داریم، روزهای شاد بسیاری نیز داریم که باید جشن ولادت‌ها را برگزار کنیم و بچه‌ها و جوانان محله را دعوت کنیم که شادی کنند و ایام ولادت اهل‌بیت را برگزار کنیم.

وی با اشاره به شبهات دشمنان نسبت به این‌که یزدی‌ها افسردگی دارند عنوان کرد: نباید بهانه دست دشمن بدهیم که بگویند یزدی‌ها افسردگی دارند و چرا همیشه به روضه می‌روند و با سوءاستفاده بخواهند برای آنان مجلس ارکستر و موسیقی برگزار کنند تا از افسردگی دربیایند.

امام‌جمعه یزد ادامه داد: به‌جای این‌که این‌ها بخواهند مجلس گناه برگزار کنند شما مذهبی‌ها بیایید شب اعیاد ولادت ائمه اطهار جشن در مساجد را برگزار کنید که هم تولی و هم تبری باشد.

ناصری یزدی با اشاره به سفارش رهبر معظم انقلاب به مداحان برای حرکت در مسیر صراط مستقیم در سایه محبت و عشق اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بیان کرد: امیرالمؤمنین و اهل‌بیت گرامی اسلام الگوی ما هستند و در دنیا بی‌نظیرند درحالی‌که دشمنان از ابتدا تاکنون نتوانسته‌اند یک کلمه علیه اهل‌بیت بگویند و به‌خوبی و بزرگی آنان معترف هستند و ما پایداری و ایستادگی خود را مدیون زحمات اهل‌بیت هستیم.

وی بابیان اینکه افتخار ما این است پیرو کسانی هستیم که در طول تاریخ مورد تأیید خداوند هستند و هیچ‌کس یک لحظه از آنان غفلت ندیده است اظهار داشت: عبدالملک مروان از والی مدینه خواست تا امام باقر (ع) را دستگیر کند اما او مروان را از مقام زهد و تقوا و علم آن حضرت آگاه کرد و گفت در این زمین پهناور، او بزرگترین آدم بشریت است و از نظر نسب و دانایی و اجتهاد بهترین مردم است و مروان از این خیرخواهی والی مدینه خوشحال شد و سفارش کرد که آن حضرت را در مدینه اکرام کنند.
انتهای پیام/90030/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول