اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مدیر کل انتخابات شورای نگهبان:‌ تخلف خاصی تاکنون گزارش نشده است/ با روند مطلوبی روبرو هستیم

مدیر کل انتخابات شورای نگهبان گفت: با روند مطلوبی روبرو بودیم و با حضور اعضای اجرایی و نظارت ها گزارش تخلف خاصی تا این ساعت واصل نشده است.

مدیر کل انتخابات شورای نگهبان:‌ تخلف خاصی تاکنون گزارش نشده است/ با روند مطلوبی روبرو هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا نیلچی مدیر کل انتخابات شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره بررسی روند انتخابات، اظهار داشت: با روند مطلوبی روبرو بودیم و با حضور اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت‌ گزارش تخلف خاصی تا این ساعت واصل نشده است.

وی افزود: تخلفات جزئی هستند در رده‌های مختلف حوزه‌های انتخابیه رسیدگی می‌شود. آنچه که بنده عرض می‌کنم  که گزارشات مهمی  اتفاق افتاده باشد و در صلاحیت شورای نگهبان و هیئت مرکزی باشد تا این لحظه گزارشی نداشتیم. 

وی درباره اینکه این گزارشات جزئی در چه مواردی بوده است، گفت: مثلا در اطراف حوزه انتخابیه تبلیغاتی باشد یا افرادی  جمع شوند و تبلیغ جزیی شود. تاخیر در شروع رای گیری یا عدم حضور اعضا و ... موارد جزیی بوده که مهم نیست.

وی درباره اینکه آیا روندی است که  با افرادی که در فضای مجازی شایعاتی می کنند برخورد شود؟، گفت: این مسائل از اختیارات قوه قضائیه است. عمده گزارشاتی که برای ما واصل می‌شود، هم  شبکه های نظارتی خودمان گزارش می‌دهد و هم سامانه مردم ناظر و هم تلفن های گویا هست که گزارش می دهند. آنچه که مستند باشد و  قابل تعقیب قضایی باشد حتماً به مراجع مربوطه منعکس می شود. 

وی درباره اینکه ایا بدون اثر انگشت رای در انتخابات قبول می شود، گفت: اثر انگشت  جزو  قانون نیست. آیین نامه هایی بود که برای ایام قبل هم هست و پیشنهاد ما هم برای اصلاح قانون این است که حذف شود و با وجود دستگاه های احراز هویت که در  این دوره کامل تر استفاده  شده  ضرورتی بر استفاده از اثر انگشت وجود دارد. صبح هم  ابلاغ شد که اختیاری است و اگر کسی آمادگی آن را داشت انگشتشان اخذ می‌شود و اگر نبود ضرورتی ندارد و  ستاد انتخابات  شورای نگهبان هم هماهنگی هایی کردند  قطعاً ارای این چنینی قابل قبول است. 

وی درباره اینکه نظارت شورای نگهبان تا زمان رای گیری هست و اگر تمدید شود باید با نظر شورای نگهبان باشد یا خیر افزود: با پیشنهاد آقای وزیر کشور و هماهنگی  شورای نگهبان این اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول