اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بررسی روند همکاری‌های کشورهای ساحلی خزر در دیدار سفیر ایران با نماینده پوتین

سفیر ایران در مسکو در دیدار با نماینده رئیس جمهور روسیه در کارگروه مقامات عالیرتبه امور خزر، روند همکاری‌های کشورهای ساحلی خزر را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بررسی روند همکاری‌های کشورهای ساحلی خزر در دیدار سفیر ایران با نماینده پوتین

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با «براتچیکوف» نماینده رئیس جمهور روسیه در کارگروه مقامات عالیرتبه امور خزر دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه و همچنین موضوعات مربوط به همکاری‌های کشورهای ساحلی خزر گفتگو کرد.
سفیر ایران در این دیدار با اشاره به عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط با فدراسیون روسیه، همکاری‌های دو کشور در زمینه خزر را مثبت ارزیابی کرد.
جلالی افزود: در خصوص امور خزر، کشورهای ساحلی در قالب کار گروه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، کشتیرانی، شیلات، محیط زیست، ایمنی دریانوردی و دیگر موضوعات نشست‌های منظمی برگزار می‌کنند و همکاری‌ها رو به گسترش است.
براتچیکوف نیز در این دیدار با اشاره به تماس‌های مستمری که بین روسای جمهور و وزرای خارجه دو کشور ایران و روسیه برای ارتقای همکاری‌ها در زمینه خزر و تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی خزر صورت گرفته است، گفت: دو کشور روسیه و ایران از مواضع مشابهی برخوردار هستند.

وی افزود: با اجرایی شدن توافقنامه‌های کشورهای ساحلی خزر، زمینه‌های همکاری‌های کشورهای ساحلی خزر افزایش خواهد یافت.

ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان پنج کشور ساحلی دریای خزر هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول