اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شور انتخاباتی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان/ روزی در« میانه» انتخاب

آذربایجان و جان ِ زلزله‌‌زده‌اش، بار دیگر شور آفریده؛ شوری که در نگاه رأی اولی‌ها و در چهره خمیده قامت بزرگترهایش موج می‌زند. امروز روز زندگی است، روز خوب انتخاب، روزی در میانه‌ انتخاب، روز انتخاب میانه، روز انتخاب آذربایجان، روز انتخاب ایران...

شور انتخاباتی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان/ روزی در« میانه» انتخاب

خبرگزاری فارس از تبریز- محبوبه شمس: پاییز که رسید، در هفدهمین شب آبان‌ماه، آذربایجان لرزید، میانه لرزید، سراب لرزید و جان  مردم ایران زمین هم از غم این لرزش، لرزید.

زهرا و ریحانه شیرین‌زبانمان اگر بودند، امروز دست در دست پدر و مادر به مسجد روستا می‌رفتند و احتمالا متصدی صندوق اجازه می‌داد این غنچه‌های فردا، انگشت خود را به مهر انتخابات هم بزنند تا از الان شور مشارکت را در دل بکارند.

آن دو و چند هموطن دیگر اما پس از آن شب سرد دیگر در میان ما نیستند؛ با این وجود مردم روستای ترک میانه و دیگر روستاهای آسیب دیده از زمین لرزه پاییز، ساعت‌هاست به رسم مشارکت، با انگشتان جوهری نشان داده‌اند اگر چه جای آن زخم همیشه بر جان و دلمان هست، اما فردا را می‌سازیم برای نو گلانی که تاب داغشان را نداریم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رنگی از زندگی به مناطق زلزله‌زده میانه، سراب و ده‌ها روستای کوچک و بزرگ این منطقه بخشیده و مدارس و مساجد این مناطق از صبح امروز حضور مردمی را به نظاره نشستند که به همه ما درس ایستادگی دادند.

در تمام این مناطق حوزه‌های انتخابیه میزبان مردمان غم‌دیده، اما استوار آذربایجان بودند؛ حضور پرشور مردم از پیر و جوان در صف انتخاب شناسنامه به دست و منتظر، یکی از ارزشمندترین تصاویر خلق شده در روز حماسه بود.

 مردمان تلاشگری که آمده‌اند تا بگویند اگرچه سختی دیده‌ایم و اشک ریخته‌ایم، اما می‌خواهیم فردای ایران‌مان را با تمام توان با همین دستان خالی اما پرامید بسازیم؛ تا نشان دهند خورشید فردا برای مردمی طلوع می‌کند که برای تعالی میهن لحظه‌ای از پای نمی‌نشینند.

آذربایجان و جان زلزله‌‌زده‌اش، بار دیگر شور آفریده؛ شوری که در نگاه رأی اولی‌ها و در چهره خمیده قامت بزرگترهایش موج می‌زند.

امروز روز زندگی است، روز خوب انتخاب، روزی در میانه‌ انتخاب، روز انتخاب میانه، روز انتخاب آذربایجان، روز انتخاب ایران...

انتهای پیام/60021/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول