اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

یک‌هزار و 516 دستگاه احراز هویت در همدان توزیع شده است

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: یک‌هزار و 516 دستگاه احراز هویت در استان همدان توزیع شده است.

یک‌هزار و 516 دستگاه احراز هویت در همدان توزیع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسن میرزایی عصر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه سه چهار دوره انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‎شود اظهار کرد: در استان همدان نیز انتخاباتی داشتیم که به صورت تمام‌الکترونیک برگزار شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر را در برخی از نقاط استان برگزار کردیم افزود: به دلیل همین موفقیت در انتخابات الکترونیک، وزارت کشور تصمیم گرفت که برگزاری انتخابات الکترونیکی را تسری بدهد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه اگر اخذ رأی به صورت الکترونیکی برگزار شود صد درصد الکترونیکی خواهد شد تصریح کرد: از ۲۵ فرآیند برگزاری انتخابات، ۲۴ فرآیند الکترونیکی است و بر بستر شبکه همراه اول و ایرانسل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد استعلامات به صورت آنلاین و یک درصد به صورت آفلاین انجام شده است ادامه داد: بلافاصله پس از استعلام سرور وزارت کشور انجام شود؛ آنلاین و اگر پنج دقیقه طول بکشد، آفلاین خواهد بود و به همین دلیل صد درصد استعلام‌ها الکترونیک انجام شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه دستگاه احراز هویت در همه شعب مستقر شده است خاطرنشان کرد: ۱۸ درصد شعب یا ۲۲۹ دستگاه احراز هویت به عنوان دستگاه جایگزین تعبیه شده و اگر هر دستگاه مشکل یابد، بلافاصله جایگزین شده و تاکنون تنها پنج دستگاه جایگزین شده است.

وی با بیان اینکه ساعت ۸:۳۰ صبح همه شعب به صورت آنلاین کار خود را انجام دادند گفت: ارسال صورت جلسه آغازین، ثبت استعلام و رأی گیری ساعت هشت صبح، اعتبار رأی‌دهندگان شاخص‌های ارزیابی است و در انتخابات قبل رتبه سوم را به دست آوردیم.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه برای هر شعبه دو نفر آموزش دیدند تا بتوانند از دستگاه استفاده کنند اظهار کرد: کارشناسان فنی سایبری در حال آماده باش هستند تا مشکلی در این حوزه پیش نیاید.

وی با بیان اینکه نماینده مخابرات در دسترس قرار دارد تا مشکلی در بسترهای ارتباطی رخ ندهد افزود: با شهرداری‌ها، دهیاری‎ها و دستگاه انجام شده تا هیچ گونه حفاری برای جلوگیری از آسیب رساندن به فیبر نوری صورت نگیرد.

میرزایی با اشاره به اینکه در تست شعب رتبه نخست کشور را به دست آوردیم تصریح کرد: ۲۳۰ دستگاه تمام الکترونیک در استان داریم که هر کدام حدود ۱۳ میلیون تومان هزینه دارد.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۵۶ دستگاه احراز هویت از وزارت کشور تحویل گرفته شده است ادامه داد: برای هر کدام از این دستگاه‌ها ۶ میلیون تومان هزینه شده است و اگر بخواهیم تمام الکترونیک انتخابات برگزار کنیم هر شعبه ۲۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان خاطرنشان کرد: برای همه شعب سیار نیز دستگاه احراز هویت دیده شده است.

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول