اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تجلی عشق به میهن در آذربایجان

حضور قشرها و رده‌های سنی مختلف مردم از رأی اولی‌ها گرفته تا مردان و زنان کهنسال حماسه‌ای همه‌گیر و زیبا را در شعب اخذ رأی استان رقم زده و همگی عشق به کشور و نظام اسلامی و وفاداری به خون شهیدان را عامل این حضور پرشور خود می‌دانند.

تجلی عشق به میهن در آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تبریزی‌ها، امروز جمعه(۲ اسفند ۹۸)، از همان ساعات اولیه صبح، همگام با مردم سراسر کشور، در شعب اخذ رای انتخابات مجلس یازدهم حاضر شده‌اند و آراء خود را در حال انداختن به صندوق های رای هستند‌.

ازدحام جمعیت در برخی از شعب اخذ رای منجر به تشکیل صف‌های طولانی شده است.

اکثر رای دهندگان با خانواده به محل اخذ رای آمده‌اند. از همه سنین و نسل ها در بین مشارکت کنندگان دیده می‌شود. 

مهسا که رای اولی است به همراه پدر و مادرش در مسجد آیت الله انگجی تبریز حضور یافته تا اولین رای خود را به صندوق رای بیاندازد.

او می‌گوید: من رای اولی هستم و خوشحال‌ام که امروز توانستم برای تعیین سرنوشت کشورم پای صندوق رای بیایم و به وظیفه شرعی خود عمل کنم.

«آمده‌ام تا چشم دشمن را دربیاورم». این را پیرمرد ۹۰ ساله می‌گوید و رای خود را در صندوق می‌اندازد.

جعفر ۳۶ ساله هم که به همراه کودک خردسالش در یکی از شعب اخذ رای در یوسف آباد حضور یافته، انگشت جوهری‌اش را نشانم داده و می‌گوید: «من یک کارگر ساختمان هستم و آمده‌ام با رای خودم به ندای رهبری لبیک بگویم و افراد انقلابی و مردمی را انتخاب کنم».

دو پیرزن ۸۰ ساله نیز رای خودشان را در صندوق می‌اندازند و می‌گویند: «بخاطر وطنمان آمده ایم تا بگوییم جانمان فدای ایران».

در مسجد فاطمه الزهرای شهرک ارم تبریز هم همچنان شاهد حضور پرشور مردم هستیم. رفته رفته به تعداد رای دهندگان افزوده می‌شود.

حاج علی از ریش سفیدان این مسجد است. او مشارکت مردم در انتخابات این دوره را پرشور و حماسی می داند و می‌گوید: «تبریزی ها امروز هم ثابت کردند پای نظام و رهبری هستند، امروز تبریز شعار همیشگی آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی را در عمل ثابت کردند».


«سردار ها خون دادند تا امنیت برقرار شود، چگونه باور کنم خبر رفتنت را؛ سردار بلند شو، بلند شو مگر نمی بینی شامیان دور علی را گرفته اند؛ بلند شو امیر لشگر ایران؛ دلم برایت لبخندت؛ برای خم ابرویت؛ برای فرماندهیت و برای آرزوهای شهادتت تنگ شده است، آنقدر در کوه ها و بیابان ها دنبال شهادت گشتی تا در آخر تو را در آغوش گرفت، قسم به حرمت حضرت مادر، قسم به حرمت حضرت مادر؛ برای هر قطره خونت باید هزینه ها بدهند؛ حاج قاسم بشنو من دختری ۷ ساله هستم؛ پدر و مادرم از خوبی و نیکی ات و از شجاعتت گفته اند». اینها بخشی از صحبت های حماسی دختر ۷ ساله تبریزی است که در مسجد آیت الله انگجی در ارتباط زنده با شبکه سهند مطرح کرد.

انتهای پیام/60027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول