اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دانشگاه‌ها باید دانشجویان را از حلقه آموزش تا کسب و کار هدایت کنند

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دانشگاه‌های کلاسیک و نسل اول در حال آسیب دیدن هستند، گفت: تمامی مراکز دانشگاه‌ها باید در راستای منویات مقام معظم رهبری از دانشجویان از حلقه آموزش تا کسب و کار پشتیبانی کنند.

دانشگاه‌ها باید دانشجویان را از حلقه آموزش تا کسب و کار هدایت کنند

محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی از وظایف مراکز علمی است، گفت: در حال حاضر حرکت دانشگاه‌ها در مسیر آموزش محور بودن نمی‌تواند اهداف جامعه پایدار را تامین کند و حتی دانش متوازن بین جوانان اتفاق نمی‌افتد که در این رابطه باید مراکز علمی، متولوژی یادگیری و پیشرفت علم را با ریل‌گذاری جدید در حوزه کارآفرینی حرکت کرده و به جای آنکه در یک شاخه تحصیلی متمرکز شوند در حوزه‌های مختلف مانند علوم شناختی فعالیت کنند.

* افزایش توان عقلانی دانشجویان با استفاده از علوم مختلف

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه‌ها باید با استفاده از علوم مختلف مانند علوم اجتماعی، اقتصاد، ریاضی، اخلاق معنوی و حرفه‌ای  همچنین علوم دینی توان عقلانی دانشجویان را افزایش دهند.

* دانشگاه‌ها مقوله کارآفرینی را از طریق پارک‌های فناوری ترویج می‌دهند

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد:‌امروز بیش از هر زمان دیگری دانشگاه‌های کشور باید با سرعت و قدرت بیشتری مقوله کارآفرینی را از طریق پارک‌های فناوری، پیشرفت علم و فناوری رقم بزنند.

* راه اندازی مرکز کدیوتور کارآفرینی دانشگاه تربیت مدرس

وی ادامه داد: دانشگاه تربیت مدرس در راستای رشد علم و فناوری در کشور و توجه به توصیه هفت گانه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مرکز کدیوتور کارآفرینی را راه‌اندازی کرده است و علوم زیستی و شناختی در مقطع کارشناسی ارشد تاسیس کرده که می‌تواند ایده جوانان، نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را به محصول و ثروت تبدیل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول