اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

اعتماد صنعت به دانشگاه‌ها باعث رشد اقتصاد می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه تنها راه پیشرفت کشور از طریق علم و فناوری است، گفت: اگر صنایع مختلف به دانشگاه‌ها و مراکز علمی در حوزه رونق تولید اعتماد کنند، اقتصاد را متحول خواهند کرد.

اعتماد صنعت به دانشگاه‌ها باعث رشد اقتصاد می‌شود

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه هر کجا صنعت با تدبیر و یا به اجبار به دانشگاه مراجعه کرده موفق بوده است،‌گفت: ارتباط صنعت با جامعه و دانشگاه ویژگی‌های خوبی برای کشور خواهد داشت.با به روز شدن اطلاعات و آپدیت شدن در حوزه تولید و علم می‌توان کشور را در حالت پوست اندازی اقتصادی قرار داد. در واقع وقتی صنعت به سمت دانشگاه می‌آید که احساس نیاز به دانشگاه را لمس کند.

* شرکت‌های خودروسازی به دنبال پیشرفت نیستند

وی افزود: در حال حاضر به طور مثال شرکت‌های خودروسازی به دنبال پیشرفت نیستند و به همین خاطر است که به سوی دانشگاه‌ها نمی‌آیند. زیرا رقابت در آن شرکت‌ها وجود ندارد. در واقع می‌توان گفت دلیلی برای رقابت وجود ندارد.

* باید برنامه راهبردی دانشگاه‌ها اثرپذیری اجتماعی و استقلال نسبی باشد

معتمدی تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که در حوزه‌های مختلفی مانند صنعت برق از نیروگاه گرفته تا صنایع نظامی و هسته‌ای در قسمت‌هایی که این صنایع به سمت دانشگاه حرکت کرده‌اند، به نتایج قابل تأمل و خوبی رسیده که امروز شاهد آن هستیم. باید برنامه راهبردی دانشگاه‌ها اثرپذیری اجتماعی و استقلال نسبی مالی باشد تا بتوانند میزان دستاوردهای خود را افزایش دهند.

* ۳۰ درصد حجم قراردادها در مجتمع خدمات فناوری انجام می‌شود

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ایجاد تکمیل زنجیره ارزش که از ۸ سال پیش شروع شده است توانسته است امروز ۷۲ مرکز کارآفرینی، ۸۲ مرکز رشد، ۸۸ صندوق پژوهشی و ۹۲ مجتمع خدمات فناوری را تاسیس کند.به طوری که ۳۰ درصد حجم قراردادهای این دانشگاه در مجتمع خدمات فناوری انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول