اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مشکلاتی در استعلام شماره حساب ناشران نمایشگاه کتاب

نکته‌ای که این روزها از برخی ناشران داخلی و خارجی شرکت کننده در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شنیده می‌شود، اختلال در فرآیند ثبت‌نام است.

مشکلاتی در  استعلام شماره حساب ناشران نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پس از چند سال از فعالیت نمایشگاه کتاب و همکاری با بانک شهر، حدود ۱۵ روز پیش معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصمیم گرفت بانک عامل نمایشگاه کتاب سی و سوم را تغییر دهد.

پس از این تصمیم، تفاهمنامه‌ای با بانک صادرات به عنوان بانک عامل منعقد شد، اما با توجه به اینکه در دور جدید نمایشگاه تغییراتی به لحاظ «پی سی پوز» و «اندروید پوز» قرار است لحاظ شود، باید زیرساخت‌های این امر مورد توجه باشد؛ چرا که کل فضای نمایشگاهی زیر بار این طرح می‌رود.

نکته‌ای که این روزها از برخی ناشران داخلی و خارجی شرکت کننده در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شنیده می‌شود پیرامون فرآیند ثبت‌نام (برخلاف سال گذشته) است که با اختلالاتی همراه شده است. عمده این مشکلات مربوط به استعلام شماره حساب ناشران بوده و احتمال می‌رود این اختلال به دلیل تغییر بانک عامل و سرویس‌های الکترونیکی است که بانک صادرات در اختیار سامانه‌های وزارت ارشاد گذاشته است.

همچنین علاوه بر اختلال در استعلام حساب در مواقعی این روند با تاخیر۷۲ ساعت و در استعلام حساب مواجه شده است.

مراحل اجرایی نمایشگاه کتاب، زیرساخت‌های قدرتمند را می‌طلبد. از این رو انتظار می‌رود تنها یک ماه و اندی مانده تا آغاز نمایشگاه کتاب، حداقل استعلام‌ها انجام و کار وارد مرحله تازه‌ای شود.

برای این دوره از نمایشگاه کتاب که مصلای امام خمینی میزان آن است، بیش از دو هزار ناشر داخلی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران ثبت نام کرده‌اند. ۳۱۰ ناشر کودک و نوجوان، ۱۳۴۸ ناشر عمومی، ۴۰۵ ناشر دانشگاهی و ۱۰۴ ناشر آموزشی تاکنون ثبت‎نام خود را انجام داده‎اند و بر اساس اعلام دبیرخانه بر اساس تفکیک استانی تعداد یک هزار و ۵۵۰ ناشر از تهران  ۶۱۷ ناشر از استان‎ها نسبت به ثبت‎نام اقدام کرده‌‌اند. از این تعداد دو هزار چهار ناشر خصوصی و ۱۶۲ ناشر دولتی هستند.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۹۹ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول