اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«هویت، ثمره تئاتر» شعار جشنواره ثمر شد/بیستمین دوره تئاتر تجربه برگزار می‌کند

در آستانه برگزاری نهمین دوره جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» از پوستر و شعار این دوره رونمایی شد.

«هویت، ثمره تئاتر» شعار جشنواره ثمر شد/بیستمین دوره تئاتر تجربه برگزار می‌کند

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، در آستانه برگزاری نهمین دوره جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» از پوستر و شعار این دوره با عنوان «هویت، ثمره تئاتر» رونمایی شد.

پوستر نهمین دوره جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» را یاسمن تاوه طراحی کرده است. علاقه‌مندان به تهیه بلیت نمایش‌های این رویداد فرهنگی و هنری می‌توانند از ساعت ۱۲ روز دوشنبه مورخ پنجم اسفند ماه به سایت تیوال مراجعه و خریداری کنند.

نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر از ۹ تا ۱۸ اسفند سال جاری به دبیری رضا دادویی در تماشاخانه عمارت نوفل‌لوشاتو برگزار می‌شود.

* شورای بررسی آثار بخش ویژه «کارگاه نمایش» بیستمین دوره تئاتر تجربه مشخص شد

بررسی آثار رپرتوار بخش ویژه «کارگاه نمایش» توسط شورایی متشکل از سمانه زندی‌نژاد، مصطفی کوشکی و ایمان اسکندری در روزهای یکم و دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

در این بخش که مربوط به ارائه اجراهایی براساس متن «پژوهشی ژرف و سترگ . . .» نوشته عباس نعلبندیان است، هفت اثر حضور دارند که با توجه به نظر شورای بررسی، همه یا تعدادی  از آنها در بیستمین دوره تئاتر تجربه به روی صحنه خواهند رفت.

اسامی کارگردان‌های راه‌ یافته به این بخش عبارت‌اند از: مریم قاسمی، مهشید گنجوی، محمدامین صبوری، نازنین صنعت‌کار، سپیده ضیایی، سحر یوسف‌زاده، فرنوش فراهانی.

بیستمین دوره تئاتر تجربه از 4 تا 17 اسفند ماه به دبیری شبنم کیشانی فراهانی در تهران برگزار می‌شود.

*پوستر نمایش «چ.ف.ت. بر وزنِ رفت» رونمایی شد

پوستر نمایش «چ.ف.ت. بر وزنِ رفت» همزمان با آغاز این نمایش در پردیس تئاتر شهرزاد رونمایی شد.

همزمان با آغاز نمایش «چ.ف.ت. بر وزنِ رفت» به نویسندگی امیر اربابی و کارگردانی محمد خان حسینى پوستر این نمایش نیز با طرحی از سینا نورایی رونمایی شد.

نمایش «چ.ف.ت. بر وزنِ رفت» با بازی کامران تفتى، سید جواد یحیوى، دُنا تارُفى، کیارش حقگو از 1 اسفند در پردیس تئاتر شهرزاد میزبان تئاتردوستان خواهد بود. در خلاصه این نمایش تراژدی-کمدی که به زندگی خانواده‌ای ایرانی در آمریکا می‌پردازد آمده است: «همه مردم دنیا چفت‌اند... همه مردم دنیا بازی می‌خورند...».

فروش بلیت این نمایش با ۳۰ درصد تخفیف در سه روز نخست و ۴۰ درصد تخفیف گروهی در هفته اول آغاز شده است و علاقه‌مندان به منظور خرید بلیت می‌توانند به سایت ایران نمایش مراجعه کنند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از طراح لباس: مارال سوری، طراح صحنه: کیارش ظریفی، طراح گریم: هادی فکری، آهنگساز: حامد تهرانی، گرافیست و عکاس: پیمان شجره، دستیار کارگردان: پارمیدا زارعی و محمد تندرو، منشی صحنه: پارمیدا زارعی، مشاور رسانه و روابط‌عمومی: سید حسین رسولی.

این نمایش از ۱ تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود.

*بیستمین دوره تئاتر تجربه برگزار می‌کند

«جهانی بودن و جهانی نگاه کردن» با حضور امیررضا کوهستانی

اولین نشست بیستمین دوره تئاتر تجربه با عنوان «جهانی بودن و جهانی نگاه کردن» با حضور امیررضا کوهستانی برگزار می‌شود.

نشستی گفت‌وگو محور پیرامون  جهانی شدن تئاتر و نگاه جهانی داشتن به این پدیده، با حضور امیررضا کوهستانی، نویسنده و کارگردان بین المللی تئاتر ایران و دانشجویان در روز دوشنبه 5اسفندماه ساعت 11 در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می شود.

مکان این نشست، ساختمان دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران، سالن استاد سمندریان است و ورود برای دانشجویان، هنرمندان و اهالی رسانه آزاد است.

*«سن مارکو» راهی پردیس تئاتر شهرزاد می‌شود

حامد ابوالحسنى نویسنده و کارگردان جوان سینما و تئاتر به زودى نمایش «سن مارکو» را در تماشاخانه شهرزاد روى صحنه خواهد برد.

در خلاصه داستان سن مارکو آمده است: سن مارکو درامی تراژیک در فضایی رئال است که در جغرافیاى شهر ونیز ایتالیا روی می‌دهد.

حامد ابوالحسنى به تازگى تدوین آخرین فیلم کوتاهش را به نام پل تمام کرده و در حال حاضر مشغول تمرینات این نمایش می‌باشد. سن مارکو به نویسندگى عرفان منتظرى و تهیه کنندگى حامد معینى‌نیا خود را برای اجرا در بهار سال آتی آماده می‌کند. اسامى بازیگران و عوامل این نمایش به زودى اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول