اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تکذیب خبر عقب‌نشینی الحشد الشعبی از شرق «الرمادی» عراق

یک مقام بلندپایه در استان الانبار، اخبار منتشر شده درباره عقب‌نشینی الحشد الشعبی از مناطق شرقی «الرمادی» را تکذیب کرد.

تکذیب خبر عقب‌نشینی الحشد الشعبی از شرق «الرمادی» عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی داود الدلیمی» فرماندار شهرستان «الحبانیه» در استان الانبار عراق، گفت که نیروهای الحشد الشعبی همچنان در حال انجام وظیفه در مناطق شرقی شهر «الرمادی» هستند و اخبار منتشرشده مبنی بر عقب‌نشینی از منطقه «جزیرة الخالدیه» صحت ندارد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: نیروهای الحشد الشعبی شانه به شانه نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت و ثبات منطقه جزیره الخالدیه در شرق شهر الرمادی در حال انجام وظیفه و همکاری با شهروندان هستند و اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره عقب‌نشینی آنها صحت ندارد.

الدلیمی تصریح کرد که کلیه نیروهای الحشد الشعبی طبق روال گذشته در حال انجام ماموریت در این منطقه هستند و هیچ تغییری در وضعیت آنها ایجاد نشده است. منطقه جزیره الخالدیه در شرق الرمادی کامل امن است و به لطف استقرار نیروهای امنیتی از تمامی سرویس‌ها، هیچ شکاف امنیتی در آن به وجود نیامده است.

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال ۲۰۱۴، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، متحمل شکست شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال ۲۰۱۷ تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور از جمله الانبار و نینوی و دیالی انجام می‎دهند به ویژه که گزارش‌هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در مرز مشترک عراق و سوریه و تلاش واشنگتن برای ایجاد تزلزل و ناامنی در عراق در راستای تحقق اهدافش در این کشور، در دست است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول