اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کرونا ویروس هم مانع پرتاب ماهواره چین نشد

چین پرتاب ماهواره را در میان شیوع کرونا ویروس ادامه داد و یک موشک مارس را در نخستین روزهای آغازین سال نوی چینی به فضا فرستاد.

کرونا ویروس هم مانع پرتاب ماهواره چین نشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، چین پرتاب ماهواره را در میان شیوع کرونا ویروس ادامه داد و یک موشک مارس را در نخستین روزهای آغازین سال نوی چینی به فضا فرستاد.

موشک Long March ۲D از مرکز پرتاب ماهواره Xichang در استان سیچوان این کشور ساعت ۱۶:۰۷ بعدازظهر بلند شد. شرکت علمی و فناوری هوافضای چین نیز تقریبا ۴۰ دقیقه پس از ترک موشک از زمین، این پرتاب را تأیید کرد.

در داخل این موشک چهار ماهواره آزمایشی با نام‌های XJS-C ، XJS-D ، XJS-E و XJS-F بود که همگی وارد مدارهای برنامه ریزی شده خود شدند.

شرکت علمی و فناوری هوافضای چین گفت: این ماهواره‌ها که توسط شرکت‌های تابعه این سازمان ساخته شده‌اند، فناوری‌های جدیدی را برای مشاهدات زمین و برقراری ارتباط با یکدیگر آزمایش می‌کنند.

موشک Long March-۲D که برای حمل ماهواره‌های ارتباطی به فضا پرتاب شد قابلیت حمل ۱۰ ماهواره را دارد و این پرتاب دقیقاً چند روز پس از‌ آن انجام شد که سازمان فضایی چین بررسی‌هایی را به منظور حفاظت افراد دست‌اندرکار از ابتلا به ویروس کرونا انجام داد.

سازمان فضایی این کشور چهار مأموریت را در سال ۲۰۲۰ راه اندازی کرده و امسال بیش از ۴۰ ماهواره را به مدار زمین خواهد فرستاد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول